Az üzletek forgalmának volumene 6,6 százalékkal nőtt, elérte a 11,4 milliárd dollárt. A „fekete péntek”, amely nevét egyes verziók szerint az üzleteket elárasztó, feketéllő tömegről kapta, a nagy árleszállítások napja, a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdete az Egyesült Államokban.
Az IBM internetes kereskedelem kutatására szakosodott cége, a Coremetrics szerint a hálaadás napján (csütörtökön) a tavalyihoz képest 39,3 százalékkal, a „fekete pénteken” pedig 24,3 százalékkal nőtt a forgalom. Az NPD Group szerint azonban az értékét tekintve a fogyasztásban csak 3 százalékos volt a növekedés. Az előrejelzések szerint rekordot fog felállítani a „kiberhétfő” is. Ez lesz az a nap, amikor a hálaadási ünnepi hétvége után az emberek visszatérnek a munkahelyi komputereikhez. A várakozások szerint az amerikai fogyasztók hétfőn, amikor a netáruházak 80 százaléka akciókat kínál majd, 1200 milliárd dollárt fognak elkölteni. A Coremetrics szerint novemberben az online kereskedelem 15 százalékát az okostelefon- és a táblakomputer-vásárlások tették ki.
Feladta magát a rendőrségen az a nő, aki a fekete péntek elnevezésű akciós bevásárló nap előestéjén Los Angeles környékén paprikaspray-vel fújta be a többi vásárlót egy Walmart áruház elektronikai osztályán – közölték vasárnap az amerikai lapok. A nő ellen – akinek nevét egyelőre nem közölték – vádat egyelőre nem emeltek. A csütörtök éjjel történt incidens nyomán 10 embert kellett a könnygáz miatt elsősegélyben részesíteni. A nő a Wii videojátékért tülekedő vásárlótársait fújta le, majd kifizette a 60-ról 20 dollárra leértékelt árut és távozott.