Bepanaszolták a Facebookot

Bepanaszolta a Facebookot a német fogyasztóvédelmi miniszter az Egyesült Államokban a fogyasztóvédelmi hatóság funkcióját is betöltő szövetségi kereskedelmi hivatalnál (FTC).

WA
2011. 12. 12. 21:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ilse Aigner panaszlevelében mindenekelőtt a Facebook arcfelismerő alkalmazását kifogásolja. Mint írta, a közösségi oldal üzemeltetője az alkalmazás révén úgynevezett biometrikus adatokat rögzít, ami ellentétes az Európai Unió és az Egyesült Államok közti adatvédelmi egyezménnyel. Az egyezmény alapján az amerikai vállalatoknak kötelességük az európai felhasználók adatait az uniós szabályok szerint kezelni.

Ilse Aigner azt is kifogásolta levelében, hogy a Facebook 90 napig tárol a felhasználó által felkeresett webhelyekre vonatkozó adatokat, de erről nem tájékoztat kellő egyértelműséggel.

Németországban a fogyasztóvédelmi miniszter mellett az egykori keletnémet állambiztonsági hivatal (Stasi) iratanyagát kezelő hivatal vezetője is bírálja a Facebook adatkezelési gyakorlatát. Roland Jahn szerint „a Facebookban az a veszélyes, hogy embereket olyan dolgokra használja, amelyekről az érintettek nem tudnak”. Így egyebek között nem elfogadható, hogy a rendszerben megmaradhat adat, amelyről a felhasználó azt hiszi, hogy már törölte – idézték a Stasi-hivatal vezetőjét német lapok hétfőn.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.