A Demokrata Párt (DS) jelöltje, Boris Tadics az utóbbi nyolc napban 647 alkalommal nyilatkozott a sajtónak, Tomislav Nikolics, a Szerb Haladó Párt (SNS) jelöltje pedig 569 alkalommal, s nyilatkozataikból egy alkalommal sem maradt ki a választási csalás témája – állapította meg a Kliping közvélemény-kutató ügynökség.
Ilija Vucicevic, a Kliping képviselője megállapította, hogy csak néhány újság próbált a „vokslopás ügyben” részrehajlás nélkül és hitelesen tájékoztatni, ugyanazok, amelyek a kampány során is tartózkodtak a pártosságtól. Más újságok – ezek a nagyobb példányszámú és igen népszerű sajtótermékek – pedig direkt állásfoglalással próbálták a szavazókat befolyásolni az egyik jelölt támogatására.
Vucicevic a legelemibb szakmai követelményeket is semmibe vevő egyik napilap példáját említette, ahol az egyik jelölt Tomislav Nikolics (SNS) elleni negatív kampány sokkal több helyet kapott, mint a két államfőjelölt programja együttvéve.
Zoran Gavrilovcs, a Társadalmi Kutatások Irodájának szakértője szerint a választási szabálytalanságok témájának túlzott előtérbe kerülése, akár öngólt is jelenthet a jelöltek számára. „A Szerb Haladó Párt választóira úgy is hathat, hogy május 20-án otthon maradnak szavazás helyett” – jelentette ki.
Május huszadikán tartják a szerbiai elnökválasztás második fordulóját. Az első fordulóban a 12 jelölt közül a Nyugat-barát Boris Tadics, a demokraták jelöltje a szavazatok 25,31 százalékát kapta, míg a radikálisabb nézeteket valló, volt csetnik Tomislav Nikolics a szavazatok 25,02 százalékát szerezte meg.

Nagyon nehéz helyesírási kvíz: Ön ki tudja tölteni hibátlanul?