Rossz térképet használtak a Costa Concordián

Rossz térképpel hajóztak, s nem működtek a műszaki rendszerek a január 13-án elsüllyedt Costa Concordián a szakértői vizsgálatok eredményei szerint.

PR
2012. 07. 03. 21:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakértői jelentést a Corriere della Sera napilap ismertette. A toszkán tengeren, Giglio szigeténél sziklának ütközött és oldalára borult óceánjáró hajó kapitánya és tisztjei nem észlelték előre a veszélyt, mivel a Costa Concordia műszaki rendszere nem működött – állapították meg a Costa Concordia tragédiájával foglalkozó grossetói ügyészség által kijelölt szakértők. A hajó fekete dobozából származó információk feldolgozása július 21-ére fejeződik be, de az eddigi vizsgálat szerint kevés új adat várható. A szakértők megállapították, hogy a zátonyra futott hajó fekete doboza már a baleset előtt négy nappal elromlott. A Francesco Schettino kapitány és a Costa Crociere hajótársaság közötti e-mailekből kiderült, hogy a meghibásodott fekete dobozt január 14-én akarták megjavítani. Az üzenetek azt tanúsítják, nem ez volt az első alkalom, hogy a Costa Concordián hasonló problémák merültek fel.

A tragikus baleset körülményeinek tisztázásában a fedélzeti számítógép segíthet, de ez is csak 23 óra 36 percig regisztrálta az eseményeket. A hajó háromnegyed tízkor ütközött sziklának, majdnem két órával később az utasok mentése még kezdeti fázisában tartott. A szakértők azt is megállapították, hogy a Costa Concordián használt tengeri térképek nem feleltek meg az előírásoknak. Schettino nem naprakész térképet követett. Ez magyarázhatja, miért állította a baleset után azt, hogy „a térkép nem mutatta a sziklát, a sziklának nem kellett volna ott lennie”. A Costa Concordián a hermetikusan lezárható ajtók nyitva voltak, emiatt öntötte el a tenger gyorsan a hajótestet. A Costa Crociere hangsúlyozta, hogy a fekete doboz ugyan hibakódot jelzett, de ettől még működött. A hajótársaság hozzátette, hogy a műszaki berendezések ellenőrzése a kapitány feladata volt. Az óceánjáró hajón lévő 4229 ember közül 32-en életüket vesztették, köztük egy zenészként ott dolgozó magyar. Két áldozat holttestét még mindig nem találták meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.