Madagaszkár és Piranhák 3D-ben

A hét mozipremierjei közül egy családi film és egy horrorfilm is 3D-ben igyekszik meghódítani a közönséget. Tobzódunk a technikai forradalomban.

kgy
2012. 06. 14. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Madagaszkár 3

Harmadik részéhez érkezett a Madagaszkár, amely a gyengébb második epizód után képes volt megújulni. A folyamatosan vándorló állatszereplők még mindig New York felé vennék az irányt, de ehelyett Európában kötnek ki, és a vén kontinensen nem éppen őshonos fajok megpróbálnak beilleszkedni, feltűnés nélkül eltűnni. A biztos ami biztos alapon 3D-re hangszerelt darab meglepően humoros, és tartogat újdonságot azoknak is, akik már rongyosra nézték az első két epizódot. A Madagaszkár 3 az USA-ban már bizonyított, imponáló magabiztossággal utasította maga mögé a Prometheust, ami még egy érv amellett, hogy a nyár egyik nagy sikere lesz Magyarországon is – ahol egyébként is komoly keletje van az animációs filmeknek.


Malom és kereszt


A lengyel Lech Majewski egy valószínűtlen utazásra invitálja a nézőt: elmeséli egy festmény születésének történetét. Választott témája pedig nem kisebb volumenű alkotás, mint a németalföldi Pieter Bruegel Az út a Kálváriára című festménye. A monumentális vállalkozás rendkívüli mozgóképes élmény, amelyet avatott kezek készítettek nem csak a jelenkor számára. A Malom és kereszt nagy ötlete, hogy nem fullad ki a festmény feltételezett születése körülményeinek taglalásában, hanem mindezt festményszerűen ábrázolja a teljes játékidőben. A Malom és kereszt „mesélője” maga a festő, Bruegelt Rutger Hauer formálja meg, aki elsőre ugyan meglepő választásnak hangzik, de a B-filmek korábbi sztárja hasonlít is a festőre, emellett valóban kiváló alakítással véteti észre magát. Pedig játszótársai sem akárkik, Charlotte Rampling és Michael York is meghatározó szerepet kapott a moziban. A vizuális művészként és filmrendezőként egyaránt jegyzett Majewski gyakorlatilag egy mozgóképes festményt készített a neves stáb közreműködésével, s Bruegel munkájának minden részletéhez magyarázó történetet készített. Majewski munkája nem válik unalmassá, amelynek egyik legfőbb oka, hogy Az út a Kálváriára hálás alapanyag: több mint 500 figurát jelenít meg, s a kép minden további részletéhez (például a címben kiemelt malomhoz és kereszthez) önálló jelenetek fűzhetők. Nem utolsósorban pedig az elképesztő előkészítést és komoly utómunkát igénylő feladatban a 3D és egyéb technikai eszközök kiváló és újszerű alkalmazása látható, amely példaértékű lehet más szerzői ambíciók számára is.


Piranha 3DD

A Piranha-franchise leporolásával új lehetőségek nyíltak meg a kaszabolós horrorműfajban, amelyet ezúttal 3D-vel spékelnek meg a producerek. A meglehetősen bárgyúra sikerült 2010-es Piranha – hollywoodi léptékkel – szerény belekerülési költségeihez képest (24 millió dollár) tisztességes profitot termelt (83 milliót hozott a mozikban világszerte), így kézenfekvő volt legalább egy folytatást készíteni neki. A Piranha 3DD-nek keresztelt moziban a D-k akár a filmben szereplő hölgyek kosarának méretét is jelenthetnék, mert ennek a horrormozinak a lényege a rajban támadó és vérengző piranhák mellett minden kétséget kizárólag a telt keblű bikinis hölgyek felvonultatása. Hogy ezek a hölgyek aztán szörnyű halált halnak, az műfaji sajátosság csupán, s a nézőt cseppet sem hozza zavarba, mert addigra már kellőképpen feltöltődött a vizuális élményektől. A Piranha 3DD azért továbbra is minősíthetetlen B-horror, amelynek filmes áthallásai a Cápára és David Hasselhoffra sem javítanak a színvonalán, azt pedig szomorú tényként kell elkönyvelnünk, hogy olyan, korábban jegyzettebb színészek is adják a nevüket a produkcióhoz, mint Ving Rhames és Christopher Lloyd.

A korábbi hetek mozibemutatóiért kattintson ide!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.