Tekintettel arra, hogy az országban két új autógyár is épül, komoly esély van rá, hogy a Rába megrendelésekhez juthat tőlük. Ráadásul a főváros lepusztult autóbuszparkja is milliárdokra taksált fejlesztésre szorul, teljesen érthető cél, hogy a Rába gyárthassa ezeket a járműveket is, ha képes a megfelelő technikai színvonalra. Becslések szerint körülbelül kilencmilliárd forintba kerül az államnak a többségi tulajdon megszerzése, mivel a válság miatt az utóbbi időben veszteséges volt a cég. Talán éppen ennek köszönhető, hogy esély nyílt a felvásárlására, miután a malajziai DRB Hicom felajánlotta eladásra a maga 10,85 százalékát. A nemzeti vagyonkezelő nyílt ajánlata most lehetőséget ad arra, hogy a piaci ár felett harmincszázalékos árfolyamon többségi tulajdont szerezzen az állam a Rábában.
A kormány döntésének van egy fontos üzenete is a magyar gazdaság szereplői részére: annyira bízik abban, hogy a gazdasági recessziónak belátható időn belül vége lesz, hogy abból a kevésből, amit szigorú költségvetési megtakarítások, az extraprofitot termelő ágazatokból különadók segítségével összekuporgatott, igyekszik befektetni a jövőbe.
Merőben más gazdaságfilozófia ez, mint amit a szocialistáktól megszoktunk. Ők eladtak és feléltek mindent, ami mozdítható volt ebben az országban. És úgy tűnik, még ma sem képesek felfogni, mekkora bűnöket követtek el, amikor bagóért kiárusították az országot. A szocialista Tukacs István mantraként ismételgeti a Rába-papírok állami felvásárlása kapcsán is, amit bebiflázott Kunczééktól: „Az államnak semmi keresnivalója nincs a versenyszférában, csak szabályozó erőként kellene ott jelen lennie.” Kár, hogy a baloldali kormányok szabályozóként se voltak sehol jelen. Ezért sikerült például megszabadulnunk a cukoriparunkat életben tartó kvótáinktól is. Hogy a szabályozó erejük hiánya miatt ellenőrizetlenül lerakott devizahitel-aknákról ne is beszéljünk.
„A nemzeti vagyongazdálkodás hosszú távú koncepciója az állami vagyon megőrzésével, növekedésével számol, kezdetektől vállalt célja a hosszú távú értékteremtés elsősorban a stratégiai iparágakban és vállalatoknál” – indokolja a Rába bekebelezésének célját a szaktárca.
Jóleső érzéssel barátkozunk a gondolattal, hogy Magyarországon ma már stratégiai ágazat lehet a járműipar, amiről csak álmodozhattunk az átkosban, mert Moszkvában másként gondolták. Miközben elmorzsolunk egy könnycseppet a százezernyi munkáskéznek kenyeret adó textiliparért, megpróbáljuk most is felhívni a figyelmet a legtöbb munkahelyet megteremteni képes agráriumra mint potenciális stratégiai ágazatra, valamint az állami apanázsért kiáltó élelmiszer-feldolgozó szektorra, amely ugyancsak megérdemelné ezt a kiváltságos státust.
A reprivatizáció ellenzőinek pedig tudomásul kellene venniük, hogy az állam is lehet jó tulajdonos, számtalan példát látunk erre Európában, például az energiaszektorban.

Orbán Viktor országúti harcosokkal találkozott