A mindennapok során számos alkalommal előfordul, hogy vitás kérdésekben azonnali válaszokra lenne szükség. A hétvégi telefonos tanácsadás után a fogyasztóvédelmi hatóság újabb segítő szolgáltatással állt elő.
Az NFH új telefonos alkalmazása a legfontosabb fogyasztóvédelmi ismeretanyagot adja a felhasználók kezébe, s lehetőséget teremt arra is, hogy a felhasználók a vásárlásaikról és a termékhez kapcsolódó reklamációs határidőkről is nyilvántartást vezessenek.
A hatóság olyan ismeretanyagot állított össze új okostelefon-alkalmazásában, amely a mindennapok során leggyakrabban felmerülő fogyasztóvédelmi kérdésekre ad választ. Az applikáció segít eligazodni az áruvásárlásra, az internetes kereskedelemre, a termékkel kapcsolatos reklamációra, illetőleg az egyes szolgáltatásokra vonatkozó szabályok rendszerében, és lehetőséget teremt arra is, hogy az érdeklődők megtalálják azt a legrövidebb utat, amelyen keresztül kérdéseikre választ kaphatnak, illetve panaszaikat benyújthatják.
Az alkalmazás részeként lehetőség van a felhasználó által megvásárolt termékek nyilvántartására, és beállítható, hogy a program figyelmeztessen a szavatossági, jótállási idő közelgő lejártára is. Az app segítségével fényképet készíthetünk a nyugtáról, számláról, jótállási jegyről is, így gyorsan visszakereshető, hogy az adott terméket hol és mikor vásároltuk.
Az adatbázis jelenleg wifikörnyezetben frissül – letöltés után elsőként tehát javasolt wifikörnyezetben elindítani –, a hamarosan megjelenő első frissítés pedig lehetővé teszi a 3G alatti adatbázis-frissítést is.
Az alkalmazás ingyenesen letölthető a Google Play áruházban és az App Store-ban.