Utószezoni nyaralás – meglepetésekkel

Tűzfalra nézett a szobája az ígért tengerparti kilátás helyett? Mit tehet, ha csalódott a szolgáltatásban?

2014. 09. 08. 6:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokan szeptemberre időzítették nyaralásukat, hiszen utószezonban nincs akkora tömeg a közkedvelt üdülőhelyeken, akciós áron is utazhatunk, az időjárás is kedvezőbb lehet. Érhetnek azonban kellemetlen meglepetések is minket a szálláshelyen.

Amennyiben azt tapasztaljuk a helyszínen, hogy a szálláshely (szoba fekvése, felszereltsége, szolgáltatások elérhetősége vagy az étkezés) a honlapon közzétett vagy az utazási irodában (szóban vagy a programfüzetben) adott tájékoztatástól eltér, úgy ezt jelezzük a szállásadónak vagy külföldi utazás esetén az utaskísérőnek. A panaszról a szállásadó vagy az utaskísérő jegyzőkönyvet köteles felvenni, melynek másodpéldányát a fogyasztónak át kell adni.

Az utólagos bizonyíthatóság érdekében érdemes a szállásra, utazásra vonatkozó információkat, illetve a visszaigazolásokat még utazás előtt, itthon lementeni, kinyomtatni, illetve a szálláshelyen tapasztaltakat fénykép- vagy videofelvétellel rögzíteni.

Az utazási szerződésekkel kapcsolatosan az alábbi linkre kattintva található részletes tájékoztatás. Itt – többek között – olvashatók az utazási szerződések hibás teljesítésével és a jogérvényesítéssel kapcsolatos legfontosabb információk is.

Amennyiben a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg annak az előzetes tájékoztatásnak, illetve szerződéses feltételeknek, mely alapján a fogyasztó azt igénybe vette, úgy a fogyasztó – hibás teljesítésre hivatkozva – követelheti a szolgáltatás díjának arányos leszállítását.

Természetesen abban az esetben, ha azért nem teljesíti a szálloda a szerződést, mert a fogyasztó a szolgáltatást vagy valamely részszolgáltatást saját elhatározásából vagy az érdekkörében felmerült okból nem veszi igénybe, abban az esetben a szállásadó nem köteles a szolgáltatás díját leszállítani.

A követelhető összegek megállapítása során mindig a szolgáltatásért fizetett díjból kell kiindulni, az pedig mérlegelés tárgyát képezi, hogy a díj hány százalékát fogja az utas visszakapni. Ha a fogyasztó az egyedi szerződéses jogvitáját nem tudja a szállodával (szervezett utazás esetén az utazási irodával) rendezni, úgy jogai érvényesítése végett békéltető testületi eljárást  kezdeményezhet vagy bírósághoz fordulhat.

A békéltető testület egy alternatív vitarendezési fórum, melynek célja, hogy a felek között egyezséget hozzon létre. A békéltető testületi eljárást gyorsasága és költségkímélőbb jellege teheti a fogyasztó számára kedvezőbbé. Bővebb információkat itt talál: www.bekeltet.hu

A turisztikai szolgáltatók által nyújtott esetleges megtévesztő tájékoztatások miatt a lakóhely szerinti területi fogyasztóvédelmi felügyelőségnél élhet bejelentéssel a fogyasztó.

A panaszok tekintetében elmondható, hogy éves szinten és országosan nagyságrendileg 80-90 olyan panasz érkezik a felügyelőségekhez, mely kifejezetten az utazásszervezők vagy szállásadók megtévesztő tevékenységével áll összefüggésben. A fogyasztóvédelmi felügyelőségek minden beérkező panaszt megvizsgálnak, és amennyiben hatáskörükbe tartozó jogsértést tapasztalnak, úgy lefolytatják a hatósági eljárást.

A fogyasztóvédelmi hatóság 2011-ben témavizsgálat keretében is vizsgálta a turisztikai szolgáltatók által nyújtott megtévesztő tájékoztatásokat. Az ellenőrzések eredményeit összefoglaló jelentés az alábbi linken tekinthető meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.