Zsíros osztalék a McDonald’snál

A McDonald’s 70 százalékkal több osztalékot fizet az idén a részvényeseknek, ami 25 év óta a legnagyobb mértékű növekedés. A hónap elején hasonló növekedésről adott számot a Microsoft is: megkétszerezte az osztalékot, míg a Citigroup júliusban azt közölte, hogy a részvényesek 75 százalékkal kapnak többet.

2003. 09. 27. 5:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A McDonald’s vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a társaság részvényesei 40 centet kapnak az egy évvel korábbi 23,5-et követően, s ezzel az öszszes kifizetett osztalék 500 millió dollárra rúg. Jim Cantalupo az idén januárban – miután átvette a stafétabotot Jack Greenbergtől – komoly takarékosságba kezdett. Programot dolgoztak ki arra vonatkozóan is, hogy miként újítsák meg a gyorséttermi láncolatot, hogyan növeljék az éttermek vonzerejét egy olyan időszakban, amikor a korszerű, egészséges táplálkozás előtérbe kerülésével a hamburgerek sokat veszítettek vonzerejükből. Ugyanakkor az is igaz, hogy jelentősen hozzájárult az osztalékok növekedéséhez az is, hogy Washington 15 százalékkal csökkentette az osztalékadó mértékét.

Az iraki háborús helyzet miatt a turizmusban kialakult bizonytalanság hatással lehet a magyarországi vendéglátóhelyek forgalmára, így a McDonald’s éttermekére is. Ezért a tavalyi két számjegyű növekedés után az idén 6 százalékkal nagyobb bevétellel számol a gyorskiszolgáló hálózat, ez azonban nem hátráltatja az idei növekedési terveket. A 15 éve alapított hazai társaság ugyanis üzemi szinten az utóbbi három évben már jövedelmezően termel, tavalyi profitja 1,3 milliárd forint volt, a 2003-as évtől pedig mérleg szerint is legalább nullszaldós, vagy kismértékben nyereséges lehet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.