időjárás 6°C Vilma 2022. december 5.
logo

Csillag a keleti országrész gazdasági lehetőségeiről

MNO
2003.10.14. 19:01

Az európai uniós csatlakozás megváltoztatja a keleti országrész gazdasági lehetőségeit, hiszen a térség tranzitállomási szerephez jut a közösség és a határon túli államok közötti kereskedelemben – mondta Csillag István.

„A kormány éppen ezért kezeli kiemelten az útépítési beruházások megvalósítását, a közlekedési infrastruktúra jelentős javítását a régióban” – hangsúlyozta a gazdasági és közlekedési miniszter a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyen tartott sajtótájékoztatóján.

Kiemelte: a keleti országrészbe várhatóan nagy számban települnek majd a nyugat-európai cégek, amelyek így az unió határain belülről szervezhetik üzleteiket a szomszédos országokkal.

„Kelet-Magyarországon intézményi és pénzügyi szempontból biztonságos környezetben folytathatják tevékenységüket, a piac közelsége miatt pedig időt is megtakaríthatnak a megrendelések teljesítésénél” – tette hozzá.

Csillag István megerősítette: a jövő év őszére elkészül az M3-as autópálya Polgár-Görbeháza közötti új szakasza. 2005-ben megkezdődik a Görbeháza-Nyíregyháza közötti sztrádarész építése, illetve a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyet elkerülő úthálózat kialakítása is. Az autópálya 2006 végére éri el Nyíregyházát, és addigra meglesz az elkerülő útrendszer is – adta hírül az mtv.hu.

Csillag István közlése szerint a térségben bővítik a Nyíregyházát Beregszásszal összekötő 41-es számú főút Vásárosnamény-Beregsurány közötti szakaszát is. Az útkorszerűsítés 2004-ben kezdődik és 2007 elejére fejeződik be.

Ugyancsak bővítik a záhony-csapi magyar ukrán határállomásra vezető 4-es számú főút nyírtura-Nyírbogdány-Székely-Berkesz közötti részét, illetve a főutat bekapcsolják majd Nyíregyháza térségében az M3-as autópálya új szakaszába.

A csengersima-petei magyar-román határállomásra vezető Vaja-Nagykároly közötti 49-es számú főút korszerűsítése szintén szerepel a tervekben. A csengersimai átkelőhely előtt már szélesítik az útrészt, hogy a forgalom áteresztőképességét növelni tudják.

A főút többi részének bővítése, illetve a szatmári községeket elkerülő új szakaszának építése 2006 után kezdődik és az Európai Unió újabb, 2013-ig szóló tervezési ciklusában valósul meg – mondta Csillag István Nyíregyházán.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.