Csillag a keleti országrész gazdasági lehetőségeiről

Az európai uniós csatlakozás megváltoztatja a keleti országrész gazdasági lehetőségeit, hiszen a térség tranzitállomási szerephez jut a közösség és a határon túli államok közötti kereskedelemben – mondta Csillag István.

MNO
2003. 10. 14. 19:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A kormány éppen ezért kezeli kiemelten az útépítési beruházások megvalósítását, a közlekedési infrastruktúra jelentős javítását a régióban” – hangsúlyozta a gazdasági és közlekedési miniszter a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyen tartott sajtótájékoztatóján.

Kiemelte: a keleti országrészbe várhatóan nagy számban települnek majd a nyugat-európai cégek, amelyek így az unió határain belülről szervezhetik üzleteiket a szomszédos országokkal.

„Kelet-Magyarországon intézményi és pénzügyi szempontból biztonságos környezetben folytathatják tevékenységüket, a piac közelsége miatt pedig időt is megtakaríthatnak a megrendelések teljesítésénél” – tette hozzá.

Csillag István megerősítette: a jövő év őszére elkészül az M3-as autópálya Polgár-Görbeháza közötti új szakasza. 2005-ben megkezdődik a Görbeháza-Nyíregyháza közötti sztrádarész építése, illetve a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyet elkerülő úthálózat kialakítása is. Az autópálya 2006 végére éri el Nyíregyházát, és addigra meglesz az elkerülő útrendszer is – adta hírül az mtv.hu.

Csillag István közlése szerint a térségben bővítik a Nyíregyházát Beregszásszal összekötő 41-es számú főút Vásárosnamény-Beregsurány közötti szakaszát is. Az útkorszerűsítés 2004-ben kezdődik és 2007 elejére fejeződik be.

Ugyancsak bővítik a záhony-csapi magyar ukrán határállomásra vezető 4-es számú főút nyírtura-Nyírbogdány-Székely-Berkesz közötti részét, illetve a főutat bekapcsolják majd Nyíregyháza térségében az M3-as autópálya új szakaszába.

A csengersima-petei magyar-román határállomásra vezető Vaja-Nagykároly közötti 49-es számú főút korszerűsítése szintén szerepel a tervekben. A csengersimai átkelőhely előtt már szélesítik az útrészt, hogy a forgalom áteresztőképességét növelni tudják.

A főút többi részének bővítése, illetve a szatmári községeket elkerülő új szakaszának építése 2006 után kezdődik és az Európai Unió újabb, 2013-ig szóló tervezési ciklusában valósul meg – mondta Csillag István Nyíregyházán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.