A politikai kampányok a netre is át fognak terjedni

Eddig elsősorban az internetes vitafórumok szolgáltak a politikai meggyőzés csatornáiként, ám a szakemberek szerint idén a közszereplőket népszerűsítő újabb online megoldások széles körben elterjedhetnek - közölte a Menedzsmentforum.

MNO
2004. 02. 07. 9:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2002-es magyar választási kampány során több párt is hirdetett a legnagyobb portálokon, ám ezek mennyisége a szakemberek szerint eltörpültek más médiumokhoz képest. A politikusok jelentős része a felmérések szerint nem használja az internetet, és nem tekinti fontos kommunikációs csatornának. Ez persze nem hazai sajátosság, a legnagyobb – politikai – reklámpiacnak számító Egyesült Államokban is hasonló tendencia volt eddig megfigyelhető. Az idei amerikai elnökválasztás ugyanakkor gyökeres változást hozhat, vélik a George Washington University Politika, Demokrácia és az Internet intézetének (IPDI) szakemberei.

A jelöltek éles versenye folytán a televízió után akár a második legfontosabb csatornává is válhat a web a válaszátási csatában, a politológusok szerint ez elsősorban a világhálón zajló rendkívül gyors kommunikációnak köszönhető. A felmérések szerint ugyanakkor a bizonytalan szavazókat ismerőseik, és környezetük tudja leginkább befolyásolni, ezáltal a hagyományos csak kifele áramló üzenetek kevésbé hatékonyak, mint például a mosóporok esetében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.