Ezeknek a rendszereknek a kiépítése komoly befektetést igényel, de már középtávon megtérülhetnek. A munka és idő ráfordításban egyértelműen. A különböző közigazgatási szolgáltatások színvonalának emelkedése pedig olyan hozadék, amely mindannyiunk közérzetét, életminőségét javíthatja – írja az sg.hu.
A kormányzati és önkormányzati szervek tevékenységét két csoportra lehet osztani, úgynevezett back office és front office tevékenységekre. Ezek között az eltérő feladatcsoportok között persze lehetnek átfedések, de közös jellemzőjük, hogy a bennük végzett munka informatikai eszközökkel jól támogatható. Hagyományosan a back office tevékenység alá sorolandók a különböző pénztári pénzügyi és az ügyviteli rendszerek.
Természetesen a szisztéma nem az élő munkaerő helyettesítésére, hanem munkafolyamatainak racionalizálására szolgál. Egy 20-25 főt foglalkoztató önkormányzat már haszonnal vezethet be ilyen alkalmazásokat.
A front office-nak nevezett tevékenységi kör még érzékenyebb terület, hiszen ez az, amelyikkel a felhasználók, a lakosság folyamatos, napi kapcsolatban van. Épp e miatt azonban talán még fontosabb, hogy az itt zajló folyamatok minél gördülékenyebben és gyorsabban, minél ügyfélbarátabb módon menjenek végbe. Ilyen front office platformok a belső és külső portál és a lakossági és céges ügyintézések jelentős része.
Hosszú távon persze az is célkitűzés, hogy az ügyintézés teljes menete végigvihető legyen az interneten keresztül, de a lakossági ügyek intézése ettől még távol áll. Elérhetőbbnek látszik ugyanez a különböző cégek és jogi személyek számára.
Az önkormányzatok örömmel állnak az ilyen jellegű változások elé, és a jó hír, hogy nemsokára kiírják azokat az informatikai célú pályázatokat, amelyek elegendő összeget biztosítanak az ilyen fejlesztések számára – számol be az sg.hu.
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
