Idén sem kaptak uniós pénzt a szlovákiai magyar iskolák

Ahogy tavaly, úgy az idén sem juttatott a szlovákiai magyar iskoláknak uniós forrásokból származó támogatást a Fico-kormány vidékfejlesztési tárcája. A minisztérium irányítását Slota pártja kapta meg, így juthatott több címen is támogatás annak az iskolának, ahol a Szlovák Nemzeti Párt vezetője végzett.

MNO
2008. 07. 28. 14:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Koalíció Pártja (MKP) leplezetlen diszkriminációról beszél, mert azt sem tudni, milyen elvek alapján és kik bírálták el azt a közel ezer pályázatot, amelyek között számos magyar tannyelvű oktatási intézmény is szerepelt, de egyet sem találtak érdemesnek arra, hogy a tetemes brüsszeli pénzből részesüljön.

A vidékfejlesztési tárca a magyarellenességéről ismert Ján Slota vezette Szlovák Nemzeti Párt (SNS) irányítása alatt működik. Slota egykori alma materének, a litvaillói (Lietavská Lúcka) iskolának is jutott 275 ezer koronás támogatás az 1 milliárd 275 millió koronából. Slota gyerekkori iskolája más tárcák pályázatainál is kedvezményezett, ráadásul a régiófejlesztési minisztérium 70 millió koronát adott a litvaillói iskola épületének felújítására.

Szigeti László, az MKP oktatáspolitikai alelnöke, az előző kormány oktatási államtitkára, majd egy ideig minisztere hétfőn jelezte: azt tervezi, hogy a nyári szünet után a parlament oktatási bizottságában teszi meg a szükséges lépéseket. Célja, hogy a bizottság vizsgálja felül: törvényes-e az olyan elbírálás, amely szerint a közel 900 pályázó közül egyetlen magyar iskola sem bizonyult alkalmasnak a támogatásra. A tárca máris elutasította a gyanúsítgatást, mondván, hogy a pályázatok értékelése „személytelen”, a feladatot úgymond kizárólag számítógépek végzik el.

Elemzők és lapvélemények szerint a vegyesen lakott dél-szlovákiai területekkel a két éve hivatalba lépett Fico-kormány láthatóan mostohán bánik, amit elsődlegesen az jelez, hogy hallani sem akar a vegyesen lakott területek súlyos gondjainak megoldását ígérő déli gyorsforgalmi út megépítéséről, de azt sem tervezi, hogy a Pozsony és Révkomárom közti útvonal fővárosba vezető szakaszán elviselhetetlenné vált közlekedési dugók feloldása érdekében bármit is tegyen. A déli irányból Pozsonyba tartó közút utolsó 25-30 kilométeres szakaszán csúcsforgalomban haladva néhány évvel ezelőtt még 20-30 perc alatt lehetett elérni Pozsony belvárosát, most a reggeli és délutáni csúcsidőben rendszerint másfél óra sem elegendő.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.