A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Újabb baleset az M0-son

2000. 08. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb halálos baleset történt tegnap hajnalban az M0-s autóút 7-es és 8-as kilométerszelvénye között Győr irányában. A HavariaPress értesülései szerint egy Ford Transit mikrobusz az előtte haladó Liaz teherautó hátuljába rohant. Az autóúton történő gyakori balesetek egyértelművé teszik, mekkora szükség lenne már az M0-s átalakítására, addig azonban még legalább négy évet kell várni.A tegnapi ütközés következtében az osztrák rendszámú Ford kigyulladt, két utasa bennégett a járműben. A mikrobusz – amelynek vezetőfülkéje a felismerhetetlenségig összeroncsolódott – akkora erővel ütközött, hogy kiütötte a teherautó hátsó tengelyét. Lassan azonban már nem is számít újdonságnak, ha az M0-son baleset történik.Szakmai körökben az M0 körgyűrű jelenlegi szakaszait a mindenkori politika által létrehozott autóútként emlegetik. Tény, hogy az autóút déli szakaszát – az M5-ös autópályától a 6. sz. főútig – 1989–90-ben tervezték, és akkor még nem számoltak a napi ötvenezres gépjárműforgalommal, ám az útból mindent kispóroltak, amit csak lehetett. Így például az eredetileg meghatározott 3,75 méteres sávszélességből csak 3,5 méter lett, és nem épült meg a két pályaszakaszt elválasztó korlát. Lapunk érdeklődésére a Nemzeti Autópálya Rt. illetékesei elmondták, hogy a jelenlegi szakaszok kiszélesítése, illetve autópályává alakítása nem szerepel a közelmúltban elfogadott tízéves kormányprogramban, az NA Rt. azonban mindent elkövet, hogy az M0-s autóút déli szakaszának szélesítése úgynevezett tartalék projektként bekerüljön a fejlesztési programba. Az NA Rt. szerint ha ezt a projektet sikerül elfogadtatni, az M1-es autópályától az M5-ösig tartó útszakasz felújítására 2004 és 2007 között kerülhet sor.– Az M0-s autóút augusztus elsejéig kétszer annyi halálos áldozatot követelt, mint tavaly egész évben – közölte az MTI érdeklődésére az ORFK illetékese. Szilágyi Tibor alezredes, az autópálya koordinációs alosztályának vezetője elmondta, hogy a tegnap reggeli baleset két külföldi áldozatával együtt idén öt balesetben 14-en vesztették életüket az autóúton, 1999-ben heten. A balesetek elsődleges oka az, hogy habár tilos, sokan mégis meg akarnak fordulni az úton. Több balesetet gyorshajtás okoz: az alezredes szerint emiatt történt a szigetszentmiklósi pénteki tragédia is, ahol hatan haltak meg. A sebességhatárokat azért is célszerű lenne betartani, mert a nagy forgalmú M0-son sok helyen úgynevezett nyomvályú keletkezett, ezekben esőzéseknél kialakulhat az aquap-lanning, azaz a vízen futás. A balesetek harmadik okaként a fáradtságot, a figyelmetlenséget jelölte meg az alosztályvezető.Több próbálkozás volt már arra vonatkozóan, hogy az M0-s körgyűrűt biztonságosabbá tegyék. Azokra a helyekre, ahol gyakoriak a balesetek, a közútkezelő kht. például úgynevezett elválasztásokat tett, de ezzel csökkentették a sávszélességet. Lehetne még több információs táblát kihelyezni az út mellé, de akkor már annyira sűrűn követnék egymást a jelzések, hogy a járművezetők nem tudnák időben észlelni és feldolgozni. A jelenlegi rendőrlétszám mellett több rendőrt sem lehet kiállítani az autóútra. Szilágyi Tibor szerint mindenképpen tájékozódjanak az M0-s csomópontjai-ról azok, akik számára ismeretlen. Ha valaki elvétette a csomópontot, és már nem tud lekanyarodni, semmiképpen ne próbálkozzon a megfordulással, ugyanis az autóúton 2-3 kilométerenként követik egymást a kijáratok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.