Jövőre körgyűrű épülhet Hatvanban

2001. 04. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tehermentesítő szakasz építése kezdődhet meg jövőre Hatvanban – tudtuk meg parlamenti forrásból. Ez a körgyűrű összeköti majd a 32-es szolnoki utat a Salgótarján felé vezető 21-essel, így jelentősen csökkenhet a forgalom az M3-as díjasítása nyomán zsúfolttá vált Zagyva-parti városban. Eger azért lobbizik, hogy közvetlen csatlakozása legyen a sztrádához, ez a beruházás azonban nem szerepel a szaktárca középtávú koncepciójában.Gondokkal küzd Hatvan. Az M3-as díjasítása nyomán leterheltté vált az amúgy is zsúfolt belváros, a polgárok életét pedig megnehezíti a teherforgalom, ezért már többször is tüntettek egy elkerülő körgyűrű megépítéséért.A hozzávetőleg 2-2,5 milliárd forintos ráfordítással megépíthető tehermentesítő útszakasz kivitelezése akár már 2002-ben elkezdődhet – értesültünk róla. Szinyei András fideszes parlamenti képviselő, a város korábbi polgármestere elmondta, hogy a témában nemrég egyeztetett az önkormányzat Fónagy Jánossal, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (KVM) vezetőjével. Ezen a megbeszélésen a Hatvant mentesítő körgyűrű megépítése és az M3-as autópálya kerekharaszti szakaszának az újbóli ingyenessé tétele került napirendre.A város elöljárói elmondták, hogy a dokumentációk már elkészültek, ám úgy érzik: a szaktárca évek óta „jegeli” a kérdést.Ennek az az előzménye, hogy a közlekedési tárca jogelődje, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium 1997-ben azt az ígéretet tette, hogy állami forrásból megoldható a probléma, ám nem különítettek el pótlólagos forrást az útépítési munkálatokra – tudtuk meg.Megtudtuk, hogy Fónagy János miniszter pozitívan viszonyult a hatvaniak problémájához, s támogatja az elgondolást az elkerülő út megépítésére vonatkozóan.Hatvan azonban mielőbb írásbeli megállapodást szeretne kötni a minisztériummal, amely gyakorlatilag garanciaként funkcionálna a város számára – árulta el lapunknak a település egyik önkormányzati képviselője. Egernek régi vágya, hogy kapcsolódhasson az M3-ashoz. Jelenleg ugyanis a sztráda füzesabonyi végétől Maklár és Andornaktálya érintésével lehet a leggyorsabban eljutni a hevesi megyeszékhelyre. Az önkormányzat évek óta szorgalmazza az autópályához való direkt kapcsolódás lehetőségét, sőt a város előző, konzervatív vezetősége már projektet is kidolgozott a témában.Az M3-ashoz való csatlakozást a környékbeli települések, továbbá a nagy ipari és szállító vállalatok is támogatják, miután az Egerbe vezető maklári útszakasz leterhelt, az érintett falvak pedig a megnövekedett teherforgalom miatt kifejezetten az autópálya veszteseinek érzik magukat.Nemrég ezen a rövid útszakaszon korlátozó intézkedéseket vezettek be a teherautók számára, miután a lakosság ragaszkodik hozzá, hogy csökkenjen a már-már elviselhetetlen teherforgalom, továbbá az út terhelése.Természetesen a sztrádához történő csatlakozás lehetősége kiemelten szerepel a Heves megyei területfejlesztési elképzelésekben is. Egerben úgy kalkulálnak, hogy az M8-as gyorsforgalmi út, a hevesi megyeszékhely déli iparterületén található K2-es út bekapcsolásával Szolnok, illetve az Alföld irányából Füzesabony és Kápolna térségében kötné össze az M3-assal a várost. Ez egy hozzávetőleg húsz kilométeres új szakasz megépítését jelentené, ami mai árakon számolva is minimum 25-30 milliárd forintra tehető.Erre azonban csak évek múltán kerülhet sor, miután az említett koncepció nem szerepel a szaktárca középtávú úthálózat-építési elképzeléseiben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.