Tehermentesítő szakasz építése kezdődhet meg jövőre Hatvanban – tudtuk meg parlamenti forrásból. Ez a körgyűrű összeköti majd a 32-es szolnoki utat a Salgótarján felé vezető 21-essel, így jelentősen csökkenhet a forgalom az M3-as díjasítása nyomán zsúfolttá vált Zagyva-parti városban. Eger azért lobbizik, hogy közvetlen csatlakozása legyen a sztrádához, ez a beruházás azonban nem szerepel a szaktárca középtávú koncepciójában.Gondokkal küzd Hatvan. Az M3-as díjasítása nyomán leterheltté vált az amúgy is zsúfolt belváros, a polgárok életét pedig megnehezíti a teherforgalom, ezért már többször is tüntettek egy elkerülő körgyűrű megépítéséért.A hozzávetőleg 2-2,5 milliárd forintos ráfordítással megépíthető tehermentesítő útszakasz kivitelezése akár már 2002-ben elkezdődhet – értesültünk róla. Szinyei András fideszes parlamenti képviselő, a város korábbi polgármestere elmondta, hogy a témában nemrég egyeztetett az önkormányzat Fónagy Jánossal, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (KVM) vezetőjével. Ezen a megbeszélésen a Hatvant mentesítő körgyűrű megépítése és az M3-as autópálya kerekharaszti szakaszának az újbóli ingyenessé tétele került napirendre.A város elöljárói elmondták, hogy a dokumentációk már elkészültek, ám úgy érzik: a szaktárca évek óta „jegeli” a kérdést.Ennek az az előzménye, hogy a közlekedési tárca jogelődje, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium 1997-ben azt az ígéretet tette, hogy állami forrásból megoldható a probléma, ám nem különítettek el pótlólagos forrást az útépítési munkálatokra – tudtuk meg.Megtudtuk, hogy Fónagy János miniszter pozitívan viszonyult a hatvaniak problémájához, s támogatja az elgondolást az elkerülő út megépítésére vonatkozóan.Hatvan azonban mielőbb írásbeli megállapodást szeretne kötni a minisztériummal, amely gyakorlatilag garanciaként funkcionálna a város számára – árulta el lapunknak a település egyik önkormányzati képviselője. Egernek régi vágya, hogy kapcsolódhasson az M3-ashoz. Jelenleg ugyanis a sztráda füzesabonyi végétől Maklár és Andornaktálya érintésével lehet a leggyorsabban eljutni a hevesi megyeszékhelyre. Az önkormányzat évek óta szorgalmazza az autópályához való direkt kapcsolódás lehetőségét, sőt a város előző, konzervatív vezetősége már projektet is kidolgozott a témában.Az M3-ashoz való csatlakozást a környékbeli települések, továbbá a nagy ipari és szállító vállalatok is támogatják, miután az Egerbe vezető maklári útszakasz leterhelt, az érintett falvak pedig a megnövekedett teherforgalom miatt kifejezetten az autópálya veszteseinek érzik magukat.Nemrég ezen a rövid útszakaszon korlátozó intézkedéseket vezettek be a teherautók számára, miután a lakosság ragaszkodik hozzá, hogy csökkenjen a már-már elviselhetetlen teherforgalom, továbbá az út terhelése.Természetesen a sztrádához történő csatlakozás lehetősége kiemelten szerepel a Heves megyei területfejlesztési elképzelésekben is. Egerben úgy kalkulálnak, hogy az M8-as gyorsforgalmi út, a hevesi megyeszékhely déli iparterületén található K2-es út bekapcsolásával Szolnok, illetve az Alföld irányából Füzesabony és Kápolna térségében kötné össze az M3-assal a várost. Ez egy hozzávetőleg húsz kilométeres új szakasz megépítését jelentené, ami mai árakon számolva is minimum 25-30 milliárd forintra tehető.Erre azonban csak évek múltán kerülhet sor, miután az említett koncepció nem szerepel a szaktárca középtávú úthálózat-építési elképzeléseiben.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat