O któber 20-ig, a Magyar Posta Rt. legfrissebb adatösszesítéséig mintegy 600 ezren vehették át az Országos Nyugdíj-biztosítási Főigazgatóság (ONYF) által küldött értesítőket, amelyen a biztosítottak a tavalyi biztosítási idejükről és a nyugdíjjárulék-köteles jövedelmükről tájékozódhatnak, a foglalkoztatók által közölt adatok alapján.
Bodri Csaba, a Magyar Posta Rt. osztályvezetője lapunknak elmondta: október 20-ig 114 ezer olyan küldeményt tartottak nyilván, amelyet majd vissza kell küldeni az ONYF-nek, mert ismeretlen volt a címzett, vagy a cím volt pontatlan. Hozzátette: a helyi postahivatalokba már kétmilliónál is több küldemény jutott el, ezek kézbesítése és ütemezése zajlik.
Az ONYF által működtetett információs telefonvonalra
(06-40/369-369) több mint háromezer hívás érkezett. A legtöbben azért jelentkeztek, mert hiányzott valamilyen munkáltatói adatszolgáltatás az értesítőről.
Ez például azt jelenti, hogy a munkavállaló több foglalkoztatónál is dolgozott tavaly, ám a tájékoztatón valamelyik nem szerepel. Viszonylag sokan panaszkodtak amiatt is, hogy a foglalkoztató nem az általuk valósnak vélt jövedelmet, vagy munkában töltött időt jelentette be az ONYF-nek. Sok hívás érkezett azért is, mert személyes adataik – például nevük, lakcímük, taj-számuk – pontatlanul szerepelt az értesítőn.
Az ONYF kéri az érintetteket, hogy családi problémáikkal ne telefonáljanak az információs vonalra, az ugyanis túlterhelt. Több példa is volt arra, hogy valaki átvette családtagja levelét, majd betelefonált, hogy azon nem annyi jövedelem szerepelt, mint amennyit neki a levél címzettje mondott.
Mint ismert: október 8. és novemberben 15. között mintegy 3,7 millió ember kap értesítést az ONYF-től a tavalyi biztosítási idejéről (azaz a munkaviszonyban töltött időről) és a nyugdíjjárulék-köteles jövedelméről (az értesítő nem a tavaly befizetett nyugdíjjárulék összegét tartalmazza, hanem az annak alapját képező jövedelmet). Az egyéni vállalkozók nem kapnak értesítőt, hiszen ők maguk jelentik be adataikat.
Panaszt tehetnek azok, akik úgy gondolják, hogy munkáltatójuk nem megfelelő adatokat közölt róluk, vagy esetleg be sem jelentette őket, bár a nyugdíjbiztosító azt javasolja, először próbálják tisztázni a problémát a foglalkoztatóval.
Mindenképpen érdemes a helyi tarifáért hívható információs telefonvonalon (06-40/369-369) érdeklődnie annak, aki november 15-ig sem kap értesítést. Ott a taj-szám megadásával kiderül: miért nem kapott az illető értesítést.
Kiderült, hogy mi okozta a raktártüzet a Soroksári úton