Folyamatosan bontják a kapukat

December 5-ig bontják le a főkapukat az M1-es és M3-as autópályákon a tervek szerint, ám mivel a munkálatok során az útfelújításokat is elvégzik, év végéig mindenképpen forgalomkorlátozásokra lehet számítani az érintett területeken – tájékoztatta lapunkat Béni Gyöngyi, az Állami Autópályakezelő Rt. szóvivője.

2001. 11. 14. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy kormányhatározat szerint a két autópályán, Győr–Hegyeshalom, illetve Budapest és Füzesabony között korábban kiépült díjellenőrző pontokat év végéig kell lebontani. A munkálatok három héttel ezelőtt a gödöllői és a mosonmagyaróvári főkapuknál kezdődtek el, ezeken kívül az érintett autópálya-szakaszok fel-, illetve lehajtóin összesen hatvan épületet szüntetnek meg december 31-ig. A bontási munkálatok egymilliárd forintba kerülnek. A kapuk megszüntetését követően elektronikus ellenőrzési rendszert építenek ki az állami autópályákon, ám a matrica- használatot addig is számon kérik a gépjárművezetőktől. A bontási munkálatok megkezdésekor újabb mobil egységeket szerveztek az autópálya-társaságnál, amelyek az átmeneti időszakban a Budapest– Győr szakaszhoz hasonlóan eseti ellenőrzéseket végeznek.
Az autópályák mentén az új elektronikus rendszereket – amelyek várhatóan a járművekben elhelyezett mágneskártyák révén menet közben is képesek lesznek elvégezni az ellenőrzést – folyamatosan építik ki a jövő évtől. Ezek a rendszerek a tervek szerint nemcsak a matricákat ellenőrzik, hanem mérik a járművek sebességét, és a rendszám alapján a lopott autókat is felismerik. Üzembe helyezésük hárommilliárd forintot igényel, ám ez a projekt lényegesen kevesebbe kerül, mintha a jelenleg épülő sztrádákon újabb kapus rendszereket kellene létrehozni.
– A Széchenyi-terv infrastruktúra-gyorsítási programjának eredményeként az autópálya 2005-ben eléri Debrecent – jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Pósán László országgyűlési képviselő, a Fidesz debreceni elnöke. Pósán László elmondta: a Kövímtől kapott értesítés szerint a tervezettnél egy évvel hamarabb, 2005 végéig elkészül az M3-as autópálya Polgár és Pród közötti szakasza. Erre az időpontra megépül a Debrecen– Pród közötti gyorsforgalmi út, vagyis megvalósul a cívisváros autópálya-összeköttetése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.