Egy kormányhatározat szerint a két autópályán, Győr–Hegyeshalom, illetve Budapest és Füzesabony között korábban kiépült díjellenőrző pontokat év végéig kell lebontani. A munkálatok három héttel ezelőtt a gödöllői és a mosonmagyaróvári főkapuknál kezdődtek el, ezeken kívül az érintett autópálya-szakaszok fel-, illetve lehajtóin összesen hatvan épületet szüntetnek meg december 31-ig. A bontási munkálatok egymilliárd forintba kerülnek. A kapuk megszüntetését követően elektronikus ellenőrzési rendszert építenek ki az állami autópályákon, ám a matrica- használatot addig is számon kérik a gépjárművezetőktől. A bontási munkálatok megkezdésekor újabb mobil egységeket szerveztek az autópálya-társaságnál, amelyek az átmeneti időszakban a Budapest– Győr szakaszhoz hasonlóan eseti ellenőrzéseket végeznek.
Az autópályák mentén az új elektronikus rendszereket – amelyek várhatóan a járművekben elhelyezett mágneskártyák révén menet közben is képesek lesznek elvégezni az ellenőrzést – folyamatosan építik ki a jövő évtől. Ezek a rendszerek a tervek szerint nemcsak a matricákat ellenőrzik, hanem mérik a járművek sebességét, és a rendszám alapján a lopott autókat is felismerik. Üzembe helyezésük hárommilliárd forintot igényel, ám ez a projekt lényegesen kevesebbe kerül, mintha a jelenleg épülő sztrádákon újabb kapus rendszereket kellene létrehozni.
– A Széchenyi-terv infrastruktúra-gyorsítási programjának eredményeként az autópálya 2005-ben eléri Debrecent – jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Pósán László országgyűlési képviselő, a Fidesz debreceni elnöke. Pósán László elmondta: a Kövímtől kapott értesítés szerint a tervezettnél egy évvel hamarabb, 2005 végéig elkészül az M3-as autópálya Polgár és Pród közötti szakasza. Erre az időpontra megépül a Debrecen– Pród közötti gyorsforgalmi út, vagyis megvalósul a cívisváros autópálya-összeköttetése.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál