A miniszter aláhúzta, hogy Magyarország gazdasága a nemzetközi recesszió ellenére a régióban a legdinamikusabban bővül, és a multinacionális nagyvállalatok nemcsak közép-európai képviseleteiket telepítik ide, hanem kutató-fejlesztő bázisaikat is. Matolcsy György elismerte, hogy még gondot okoz az autópálya-hálózat állapota, de 2015-ig a kormány nagymértékben fejleszti ezt a területet.
Cséfalvay Zoltán, a Gazdasági Minisztérium (GM) helyettes államtitkára aláhúzta, hogy a Széchenyi-terv keretében egy önálló projekt foglalkozik majd Magyarország, illetve Budapest regionális szerepével. Az elképzelések között az szerepel, hogy rendszerbe integráljuk a térségi központtá váláshoz szükséges fejlesztéseket; az infrastruktúrát, az oktatást, illetve az ehhez kapcsolódó intézményi struktúrát – fűzte hozzá.
Emery Jakab, az Arthur Andersen Kft. igazgatója elmondta, hogy a Bancraft Kft. által több mint 80 magyarországi nagyvállalatnál végzett felmérésből kiderült, a nagyberuházók úgy tartják: hazánknak nem szabad eltörölnie az adókedvezményeket, mert akkor csökken az ország versenyképessége, ugyanakkor még mindig nagy a cégekre háruló adminisztráció.
Willem J. Van der Vegt, a Philips Hungary ügyvezető igazgatója előadásában arra helyezte a hangsúlyt, hogy a kedvező gazdasági klíma mellett Magyarország politikailag stabil, a kormányok betartják elődeik szerződéseit. Nem véletlen, hogy Budapesten már most is sok külföldi logisztikai beruházást hajtottak végre.
Bienerth Gusztáv, az AmCham elnöke bejelentette, hogy a szervezeten belül olyan testület működik, amely a regionális központtá válást szeretné elősegíteni, és ennek érdekében ajánláscsomagot dolgoz ki tagságának részvételével a fővárosnak és a kormánynak.
A kamarai elnök egyébként úgy tartja, Budapestnek nem elsősorban Bécs a konkurenciája, hanem sokkal inkább Varsó vagy Prága. Noha a szomszédos Bécs, Bienerth Gusztáv szerint, elveszítette vezető szerepét, óriási előnye, hogy Közép-Európa légi közlekedési centruma. Ezen a területen van mit behoznia Budapestnek – tette hozzá.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál