Holnap szavaznak a Crossair-hitelről

Holnap tartják Zürich kantonban a népszavazást a Crossairnak nyújtandó, 450 millió svájci frankos hitelről. Nemcsak a Swissair egykori regionális leánytársasága reménykedik jó esztendőben, hanem a legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető, a BAA Plc. is, amelynek éves összevetésben csökkent az utasforgalma.

2002. 01. 12. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új nemzeti légitársasággá válik a Crossair, amely átveszi a Swissair flottájának és járatainak kétharmadát. A légitársaságban 20 százalékban lesz tulajdonos a kormány, 16 százalékban a svájci kantonok, míg 62 százalékos részesedése lesz a magántőkének. Mint ábránkból kiderül, a privát- invesztorok összesen 1340 millió svájci frankot pumpálnak a cégbe, míg a kormányzat 600 millióval járul hozzá a tőkeemeléshez. Zürich kantontól és egyéb közintézményektől mindösszesen 600 millió frank érkezik, és a banki szektor 350 milliót fektet be a Phoenix Plus projektbe, amely beindul, ha a vasárnapi voksolás kedvező lesz.
Mint megírtuk, a svájci légitársaság igazgatótanácsa jóváhagyta azt a tervet, amely szerint 26 hoszszú távú járatokra és 26 európai járatokra való flottát vesz át a Swissairtől; s ennek megfelelően alakítja ki hálózatát a vállalat.
Gondban van a BAA is. Az MTI jelentése szerint a cég által üzemeltetett hét brit repülőtér decemberben 8,2 millió utast fogadott, ami 6,4 százalékos visszaesés 2000 decemberéhez képest. Az utasok száma októberben 11, novemberben 12 százalékkal csökkent az előző évihez képest. A cég szerint az előző két hónaphoz képest mért javulás oka a megnövekedett karácsonyi forgalom. A december 31-vel zárult egy hét forgalma csaknem megegyezett az előző év azonos időszakáéval.
Az utasforgalom az észak-atlanti járatokon decemberben éves összevetésben 13,0 százalékkal, más, nagy távolságú járatokon
6 százalékkal csökkent. Az európai charterforgalom 4 százalékkal, a európai járatok forgalma pedig 6,3 százalékkal esett vissza 2000 decemberéhez képest.
A BAA által üzemeltett repülőterek hazai és európai charterforgalma 2001-ben 2,3 százalékkal nőtt az előző évi 1,5 százalékos növekedés után.
Az észak-amerikai utasforgalom 10,9 százalékkal, más, nagy távolságú járatok forgalma pedig 2,2 százalékkal csökkent az egész tavalyi évben. Az európai és az ír járatok forgalma változatlan volt 2000-hez képest.
***
CSÖKKENŐ UTASFORGALOM. Tavaly a BAA repülőterein 121,9 millió utas fordult meg, ez 1,6 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A legnagyobb utasforgalom-növekedést a Londont és környékét kiszolgáló egyik kisebb légikikötő, Stansted jelentette: 15,2 százalékos növekedéssel a repülőtér forgalma elérte a 13,7 millió utasszámot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.