Kantonhitelt kap a svájci Crossair

A hónap közepén a Crossairnak nyújtandó, 300 millió svájci frankos hitelről szavaz Zürich kanton. Új nemzeti légitársasággá válik a Crossair, amely átveszi a Swissair flottájának és járatainak kétharmadát.

2002. 01. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január 13-án a Crossairnek nyújtandó, 300 millió svájci frankos hitelről népszavazást tartanak Svájcban, Zürich kantonban – értesült lapunk. Ha a voksolás eredménye kedvező lesz, úgy azt követően a légitársaság átvesz 52 repülőgépet a csődbe jutott Swissairtől, és a gyakorlatban is megkezdődik a Phoenix Plus elnevezésű hároméves üzleti modell végrehajtása; ebben kiemelt elem a költségstruktúra versenyképessé történő átalakítása.
A svájci kormány most 600 millió frankot költ a Crossair tőkeemelésére, míg más közintézményektől összesen 460 millió frank érkezik.
A Crossair közleménye szerint a légitársaság igazgatótanácsa jóváhagyta azt a tervet, amely szerint 26, hosszú távú járatokra és 26, európai járatokra való flottát vesz át a Swissairtől; s ennek megfelelően alakítja ki hálózatát a vállalat. A légitársaság vezetősége a következő három évre szóló üzleti modellben lefektette, hogy a kiadásokat szigorúan maximalizálják. A közlemény alapján a modell üzletileg csak akkor lesz sikeres, ha az üzemi kapacitásokat a piaci igényekhez illeszkedve alakítják át. A társaságnak ezentúl majd két székhelye lesz, és 2004-től produkál majd nyereséget. A Crossair a kontinensen belüli járatokat már üzemelteti, a hosszú távú járatok pedig idén áprilistól kerülnek a felügyelete alá. A Crossair felépítése a Swissair Group „hamvain” számos kockázattal jár. A legnagyobb gondot a Swissairtől örökölt adósságok okozzák.
*
A KLM kódmegosztásra készül. A holland KLM légitársaság kódmegosztási egyezményről tárgyal a British Airways (BA) légitársasággal, és a megbeszélések várhatóan még a héten eredménnyel végződnek.

A Budapest Airport örököl. A Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér Rt. (Budapest Airport) mint jogutód a Ferihegyi Utasterminál Fejlesztő és Hasznosító Kft. (FUF) jogai mellett kötelezettségeit, egyebek között a 2B terminál építésére felvett hitel törlesztését is, örökli – mondta Péterffy Gábor, a Budapest Airport szóvivője az MTI-nek tegnap. December 20-án született meg az a közlekedési és vízügyi minisztériumi rendelet, amely a Budapest Airportot jelöli ki a terminálok hasznosítására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.