Nemzetközi csökkenő nyersolajárak és az olajszármazékok fogyasztói árának visszaesése nem kedvezett túlságosan a magyar olajtársaságnak, viszont a forint erősödését sikerült kedvező módon kihasználni, így valójában a Mol 2001. évi eredményei a kőolajipari vállalatok átlagát mutatja.
A kőolajtermékek értékesítése 6,5 százalékkal nőtt, a nagykereskedelmi piac bővülése kapcsán a Molnak mind az üzemanyag-, mind a gázüzletágpiacon részesedésnövekedést sikerült realizálnia. A társaság pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Michael-Marc Delcommune felhívta a figyelmet, hogy a társaság másfél év után először jelent pozitív üzleti eredményt. A cég, csoportszinten mérve, 1,105 milliárd forint árbevételt és 1,4 milliárd forintos pozitív nettó eredményt produkált.
A benzinkutak mellett található kiskereskedelmi üzletág egy kútra eső forgalma 5,96 százalékkal nőtt, az egy literre eső eladások a boltokban 54 százalékos javulást jeleztek. Az eredmény ismertetésének záróakkordjaként a gázüzletág eladásáról akként szólt a vezérigazgató, hogy továbbra is fő cél a veszteséget termelő részleg teljes vagy minél nagyobb mérvű értékesítése. A következő rendes éves közgyűlés közelsége miatt vélhetően a részvényesek elé még nem kerülhet gázüzletággal kapcsolatos döntés, de a Mol mindent megtesz, hogy a lehető legnagyobb tulajdoni hányadot adhassa át a vevőnek.
Március 1-jétől a lakossági szolgáltatások divíziójának vezetését Szórád József, a Porsche Hungária Kft. korábbi ügyvezetője látja el.
Hatalmas győzelem: Csibi Krisztina nyerte meg a választást!