Piacon az X-TRAIL

A szabadidőautó, illetve a könnyűterepjáró piacon is megjelent a Nissan az X-TRAIL modellel és várhatóan a napokban már Magyarországon is megvásárolható. Az új Nissan a Honda CRV, a Toyota RAV4 és a Landrover Freelander konkurenciája lehet majd az autópiacon.

2002. 02. 08. 19:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nissan az igen sikeres Terrano II eladási statisztikáiból kiindulva a Honda CRV, a Toyota RAV4 és a Landrover Freelandernek kíván konkurenciát állítani – mondta a bemutató sajtótájékoztatón Erdélyi Péter a Summit Motors Rt. vezérigazgatója.

A Nissan magyarországi képviseletének vezetője hangsúlyozta, a Nissan egy a 2002-ben megjelenő új arculatot az X-TRAIL modellel vezeti be, amit a Primera, majd a Micra fog követni.

A Nissan az X-TRAIL névre keresztelt telepjárót az összkerékhajtású járművek gyártásba kerülésének 50 éves évfordulójára tervezte.

A technikai újdonságokkal fűszerezett X-TRAIL fiataloknak és a fiatalos szelleműeknek készült. Kifinomult közúti tulajdonságaihoz valódi terepjáró-képesség járul. Mindezt a kategória legfejlettebb biztonsági és elektronikus menetdinamikai technika segíti.

A jármű technikai megoldásai között érdemes kiemelni az ALL MODE 4x4 rendszert, mely a négykerékhajtást elektronikus módon intelligensen kapcsolja. A 4x4 a műszerfalon elhelyezett nyomógombok segítségével választható, oly módon, hogy a vezető akár állandó, akár automatikus kapcsolással érheti el a négykerék meghajtását.

Az automatikus mód esetében, a négykerékhajtás, a kerekek az útfelülten történő tapadásától függően elektronikusan választódik ki, míg a LOCK (zárás) kapcsolóval álladóra kapcsolható az összes kerekek meghajtása. A zárás gomb megnyomásakor lezár a központi tengelykapcsoló, az első és a hátsó tengelyre jutó nyomaték aránya 57:43 lesz, így az autó megállja helyét nehéz vagy éppen extrém terepviszonyok között is.

A meghajtás mellett a jármű a legújabb és legfejlettebb aktív és passzív biztonsági rendszerrel rendelkezik. Az ALL MODE elektronikus kapcsolású négykerékhajtás párosul az ESP+ elektronikus menetstabilizálóval, így az a helyzetnek megfelelően lép kapcsolatban a blokkolásgátlóval, fékez le adott kerekeket, kapcsolja az összkerékhajtást vagy hozza működésbe a kipörgésgátlót.

Az X-TRAIL két motorral vásárolható meg, a benzines 2,0 literes 140 lóerős és a 2,2 literes 114 lóerős turbó-diesellel. A benzines ötfokozatú kézi és négyfokozatú automata váltóval rendelhető, míg a diesel hatsebességes manuális váltóval kerül a vevőkhöz.

Az Almeraból is jól ismert common rail diesel aggregát átlagfogyasztása jelentősen alulmúlja 10 litert, ami igen kedvező, ha figyelembe vesszük a 165 kilométeres végsebességet és a 2050 kilogrammos össztömeget.

A jármű belső kilakításáról és variálhatóságáról csak szuperlativuszokban lehet beszélni. Az amúgy kompakt és egyterű méreteket érzékeltető beltérben a figyelem egyből a középen elhelyezett műszerfalon akad meg. Az X-TRAIL utastere telis-tele van tároló rekeszekkel, ilyen tárolót találhatunk a vezető és az utas előtt a váltóboxnál és a hátsó hátsó könyöklőben is. A kárpitok tekintetében négyféle lehetőséget ajánl a Nissan a vevőknek, a Comfort, a Luxury és az Elegance valamint Sport variációt. Újdonság a műszerfalon elhelyezett italtartó, melyet a légkondicionáló tartja tetszés szerint hidegen vagy melegen.

A magyarországi képviselet adati szerint az X-TRAIL a kárpitozással egyező nevű négy felszereltségi fokozatú módban lesz kapható. A Comfort a legegyszerűbb, de még így rengeteg extrával felszerelt változat, míg a legdrágább az Elegance, mely az összes extrát magában foglalja. Az Elegance modell sajátossága a fűthető bőrülés, az elektromosan behajló külsőtükrök, de az egyszerűbb Sport kivitelben már megtalálhatjuk az oldallégzsákokat is.

Az árak tekintetében az X-TRAIL Comfort változata 6 990 000 forintért, a legdrágább tetőablakkal, bőrüléssel felszerelt benzines Elegance modell 9 590 000 forintért vásárolható meg. A diesel erőforrással szerelt változatoknál a legjobb felszereltségért a vevőnek 9 790 000 forintot kell leszurkolnia.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.