Magyarországon az új Primera

Mától Magyarországon is kapható az új Nissan Primera 4 ajtós és kombi változata. A korábbi tesztünk során már ismertetett Primera a magyar piacra 1,6 literes, 1,8 literes és 2,0 literes benzines erőforrásokkal, valamint a 2,2 literes turbo-diesel agregáttal kerül.

2002. 05. 08. 17:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nissan új felső-közép kategóriás személyautóját három féle felszereltséggel árulják, melyből a „puritánabb” a Visia modell, míg a legtöbb extrával felszerelt a Tekna típus.

A legkisebb felszereltségi fokozatot képviselő Visia felszereltsége szinte leírhatatlan, hiszen megtaláljuk benne a digitális klíma-automatikát, a négyirányú kormányállítási lehetőséget, sőt CD-s rádiót is kapunk felár megfizetése nélkül. A Visia 1,6 literes 5,050 millió forintos drágább változatával már hat légzsákkal védhetjük magunkat.

A Visia ára sedan kivitel esetében 4,9 millió forintnál kezdődik, – ezért a pénzért egy 1596 köbcenti hengerűrtartalmú 109 lóerős járművet kapunk – míg a legdrágábbért a 2,2 literes hatsebességes turbo-diesellel szeret motorú Primeraért 6,890 millió forintot kell leszurkolnunk. A kombi Visia változatok ára 5,350 millió forinttól 7,110 millió forintig növekedhet választott motortól függően.

A felszereltségi kategória középső részét képező Tekna esetében már megkapjuk alapáron azt a tolatást segítő színes LCD monitorral szerelt technikát, melyet eddig egy személyautóba sem szereltek. A Tekna érdemleges alapfelszereltségei közé tartozik a 16” alufelni, a fényszórómosó, a ködfényszóró, a fűthető első ülések, valamint az esőérzékelős ablaktörlő.

A Tekna kivitelt sedan változat ára 6,750 millió forinttól kezdődik és 7,560 millió forintnál végződik. A kombi Tekna esetében 6,980 millió forinttól indul és 7,750 millió forintig növekedhet motortól függően.

A legtöbb extrát az Acenta névre keresztelt felszereltségű 2000 köbcentiméteres motorral gyártott Primerák kapták, ezek a járművek rendelkeznek elektromosan állítható bőrülésekkel, intelligens távolság- és sebességtartó (ICC) rendszerrel, 17 colos könnyűfém felnikkel, és elektronikus stabilitást megörző VDC rendszerrel.

Az Acenta 1,6 literes motorral szerelt sedan változata 5,400 forintba, míg a legdrágább 2,0 literes szekvenciálisan kapcsolható automataváltós kivitel 8,460 millió forintba kerül. Kombi esetében 5,590 millió forinttól indul az Acenta kivitel ára, míg a 2000-es automataért már 8,690 ezer forintot kell leszurkolnunk a márkakereskedőnek.

Nissan Primera motorválasztéka és azok adatai:

QG16 1.6 literes benzinmotor

Az alapszintű Primera motorja az ismert 1.6 literes QG 16, amelynek teljesítménye 6000/percnél kifejtett 80 kW-ra (109 LE), nyomatéka 4000-nél leadott 144 Nm-re nőtt. Egyenletesen fokozódó teljesítménykifejtésről elektronikus gázadás és a Nissan folyamatosan változó vezérlése gondoskodik, míg a zajt a csendes vezérműlánc csökkenti. A régi öntött szívócsövet alumíniumcső-kivitel váltotta fel, a nagy csőhosszak a nyomaték és a rugalmasság javára válnak. Ötfokozatú manuális sebességváltó tartozik hozzá.

QG18 1.8 literes benzinmotor

A QG sorozat nagyobb tagja is a nyomatékot és a reakcióképességet javító, kettős alumíniumcső szívócsonkot és folyamatosan változó vezérlést kapott. A halk működés a flexibilis lendkerék és a csendes vezérműlánc érdeme. A teljesítmény 85 kW (116 LE) 5600/percnél, a nyomaték 163 Nm 4000/percnél. Kapható ötfokozatú manuális és négyfokozatú automatikus váltóművel is.

QR20 2.0 literes benzinmotor

Az új 2.0 literes QR20DE motor merev létravázas konstrukciója és kompakt kiegyensúlyozó rendszere rendkívül lágy és csendes működést eredményez. Könnyített alkatrészeinek, csendes vezérműláncának és műanyag szelepfedelének és külön kiegyensúlyozó tengelyének jóvoltából olyan kifinomultan jár, mint egy hathengeres.

A folyamatosan változó vezérlés és az elektronikus gázadás nagyon élénkké teszi reakcióit az alacsony és közepes fordulatszámokon. Csúcsteljesítménye 103 kW (140 LE) 6000/percnél, nyomatékmaximuma 192 Nm 4000/percnél. Hatfokozatú sebességváltójával a kategória egyik legtüzesebb, legélvezetesebben vezethető autója a Primera. A jelentős mértékben tökéletesített CVT-M6 folyamatosan változó erőátvitel, amely hatfokozatú üzemmódot is kínál, opcióként kapható.

YD22 2.2 literes turbódízel

A 16 szelepes, DOHC, 2.2 literes, közös nyomócsövű motor alapja a nemrég bemutatott X-TRAIL szabadidő-terepjáró erőforrása. A laposabb nyomatékgörbét eredményező variálható turbófeltöltővel 93 kW (126 LE) lett a teljesítménye 4000/percnél, nyomatéka 280 Nm 2000/percnél. Hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik rá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.