Ételt a padlóra? – hangoztatták még néhány éve azok, akik nem tudták elfogadni az áruházak padlóján reklámként megjelenő, élelmiszereket ábrázoló matricákat. Hangjuk mára halkabb lett, s a reklám ezen formája elfogadottá vált. Ráadásul a cégek jelentős része szívesen alkalmazza a közlés ezen formáját, ugyanis több nemzetközi kutatás szerint a hirdetett terméknél harminc, de még termékcsoportonként is három–tíz százalékos forgalomnövekedés is elérhető. Az eredményes értékesítésért a megrendelők manapság már legalább annyi, ha nem több padlómatricát vettetnek be a reklámcégekkel hazánkban, mint számos európai országban. Igaz, ez a megállapítás inkább csak az arányokra, mintsem a mennyiségre vonatkozik.
Más képet mutat az összehasonlítás, ha azt az Amerikai Egyesült Államokkal szemben tesszük meg. Ott ugyanis nemcsak arányában, de értékében is jelentősebb forgalmat képviselnek a padlóreklámok. A kreatív elképzelés megvalósítására és a grafikára költött összeg az uniós tagországokban is meghaladja a magyar átlagot. A reklámozás eme formájának előnye, hogy a megfelelő grafika, ábra és színek szinte biztosan magukra vonják a vásárlók tekintetét, így a cég üzenete magas hatásfokkal, eredményesen jut el a célközönséghez.
Az ezzel foglalkozó vállalkozások ma már jó minőségű, tartós padlómatricára készítik el a megrendelő által elképzelt termékdizájnt. Követelmény a tartósság, a „lépésállósság” és ennek ellentetje is, a könnyű eltávolíthatóság. Egyes szakemberek szerint a közeljövőben nagy áttörést hozhat – a más országokban már sikeresen alkalmazott – animációs padlóreklám. Ezek nem mások, mint elektromossággal működő, hangot és fényt adó hirdetési felületek.
Halálra gázoltak egy hároméves gyereket és egy fiatal anyát Bag mellett