Az olcsó légitársaságoké a jövő

2003. 03. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rossz évet zártak tavaly a nagyobb légitársaságok, a United Airlines-csődöt követve újból az ágazatra figyeltek az elemzők. A United Airlines azért kényszerült csődvédelmet kérni, mivel az amerikai kormány nem hagyta jóvá azt a kétmilliárd dolláros hitelgaranciát, ami a cég biztonságos működtetéséhez elengedhetetlen lett volna.
A nagy légitársaságok problémái mellett a kisebb, „fapados” cégek igen jelentős nyereséget tudnak produkálni. A Ryanair Kelet-Közép-Európa felé tekinget, és eközben csökkenti már amúgy is nagyon alacsony árait. A másik olcsó légitársaság, az EasyJet sem marad el a Ryanair mögött. Az EasyJet tavaly 44 százalékos növekedést ért el a utaslétszám tekintetében. Az olcsó légitársaságok az átlagnál jóval alacsonyabb áron kínálnak jegyeket különböző európai városokba. Csak egy példát kiemelve, míg egy átlagos (nagy) légitársaság Genf– London–Genf jegyet 222 euróért kínál, addig egy fapados légitársaság ugyanezen az útvonalon 100– 150 eurós áron szállítja az utasokat.
*
Három új regionális járatot indít a Malév Rt. a közeli hónapokban. Pristinába március 30-án, Splitbe május 5-én, Genfbe pedig július 5-én indul az első új Malév-járat. A cég tájékoztatása szerint az előzetes piackutatások, illetve gazdasági számítások alátámasztják a járatok sikeres jövőbeni működtetését, emellett a Ferihegyi repülőtér átszállóforgalma is növekedhet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.