Száznak véve az átlagos európai vásárlóerőt, hazánk a maga 36 pontjával a sor végén kullog – derül ki a német Consodata Marketing Intelligence és az osztrák RegioData Research felméréséből. Az EU-hoz csatlakozó közép-európai mezőny éllovasa a 74 pontos Szlovénia, míg a második helyen Csehország található 56 ponttal.
Ausztriához mérve elképesztően nagy a lemaradásunk: nyugati szomszédunk vásárlóerő-paritásának értéke 133 pont, Svájc pedig 196 ponttal büszkélkedhet. Regionális viszonylatban is jócskán elhúztak tőlünk. Prága például a maga 56 pontjával 29 EU-régiót utasít maga mögé, míg Budapestet meg sem említik a fejlettebb térségek táborában. A legszegényebb területek változatlanul Romániában találhatók. A helyzet várhatóan a jövő évben sem javul, hiszen mérsékelt béremelés mellett esetenként drasztikus áremelések várnak a magyar lakosságra. (Az év elején életbe lépő árváltozásokat pénteki számunkban részletesen ismertetjük.)
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak