Komoly érdeklődés övezi a négykerék-meghajtású haszongépjárműveket, mivel ezek szinte a terepjáróval azonos tulajdonságokkal rendelkeznek, viszont az összsúlyuk miatt vételárukból vissza lehet térítetni az általános forgalmi adót. A négyajtós, ötszemélyes pick upok között sláger a Nissan Pickup és a Mitsubishi L200 Pick Up, de nem szabad megfeledkezni a Mazda B2500 típusáról, sőt a Toyota Hiluxról sem. A Nissan Pickupok három karosszériaváltozatban készülnek: létezik a kétajtós, a 2+2 személyes King Cab, valamint négyajtós, 5 személyes Double Cab karosszériaváltozat. A hajtásláncot tekintve létezik kettő és 4x4 meghajtású modell is. A Nissan Pickup 2,5 literes, 133 lóerős, 304 newtonméter nyomatékú közvetlen befecskendezéses turbódízel aggregáttal szerelik.
Nagy a vásárlók kegyeiért a vetélkedés a Nissan és a Mitsubishi között, s nem tudni, ki áll győzelemre. A Mitsubishi L200 Pick Up iránt azért nőtt meg a kereslet, mert néhány éve a Párizs–Dakar-verseny győztese volt a pick up alapokra épített Pajero modell. A vevők a Pajero terepjárási tulajdonságaival ötvözött haszongépjárművet akarnak venni, amely egyúttal komfortos személyautó is.
A Mazda esetében a pick up szegmenst a B2500 szolgálja ki, amely – mint jelzése is mutatja – 2500 köbcentis hengerűrtartalmú, 109 lóerős turbófeltöltős dízel motorral szerelik. A Mazda B2500 a piacon kapható pick upok közül egyedül nyújtja azt a megoldást, hogy kapható olyan felépítménynyel, amely négyajtós, de a középső oszlopot elhagyták, így a ki- és beszállás sokkal könnyebbé válik.
Háborút és százezrek halálát kívánja Magyar Péter tanácsadója