Növekvő kínálat, bővülő forgalom

Internetes forgalmuk bővülésére számítanak mind a biztosító- társaságok, mind az utazási irodák. Becslések szerint utóbbiak az évtized végére forgalmuk akár 30–35 százalékát is ilyen módon bonyolíthatják le, míg a hazai biztosítók 5–25 százalékra teszik az egész piac netes részesedését. Kérdés azonban, hogy az ügyfelek a személyes kapcsolatok helyett mennyiben preferálják a világhálót.

2004. 03. 01. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amíg az utakat hagyományos módon kínáló utazási irodák még mindig épphogy kilábaltak a válságból – a gazdaságok gyengélkedése, a terrorveszélyeztetettség és az újabb járványok miatt –, az utakat on-line módon kínáló cégeknek növekszik a forgalmuk. Ennek oka, hogy e szolgáltatásokat főleg üzletemberek, vállalatok veszik igénybe, hiszen a gazdasági, politikai, tudományos és kulturális élet nem áll meg. Vagyis sokaknak munkájukból adódóan utazniuk kell, s a globalizációval párhuzamosan ez mindinkább így lesz. Ezen- kívül egyre többen vannak, akik az ár miatt választják a foglalásnak e módját. A netes utak gyakran olcsóbbak, mint a hagyományosak, hiszen a kimondottan „világhálós” irodák kisebb apparátussal dolgoznak, ezáltal költségeik is alacsonyabbak.
Az Egyesült Államokban a szolgáltatók internetes foglalás esetén kisebb jutalékot számítanak fel, mint egyébként. Szakemberek szerint a jövőben minden bizonnyal növekszik a világhálón lebonyolított foglalások száma és értéke: 2010-re akár az iparág forgalmának – becslések szerint – 30–35 százaléka ily módon fog zajlani. Ez óriási fejlődést vetít előre, hiszen jelenleg saját országuk teljes forgalmán belül a britek nyolc, a németek egy százalékot fizetnek így. A tendenciát tovább erősítheti, hogy a multinacionális vállalatok már manapság is gyakran interneten kéretnek be ajánlatokat alkalmazottaikkal. Ezt követően a munkatársaknak ki kell választani a legmegfelelőbb ajánlatot. Amennyiben a drágábbat választják, meg kell indokolniuk döntésüket.
A netes szolgáltatás megítélése mindenütt eltérő: akadnak olyanok, akik egy jól szervezett út után már nem választják a hagyományos irodákat, míg mások továbbra is igényt tartanak a személyes kapcsolatra az irodai alkalmazottal. Nincs ez másképpen a biztosítóknál sem. Az utóbbi években nőtt az ügyfelek interaktivitása, hiszen míg korábban csak a fiókcímet vagy egy-egy termék leírását néztek meg az interneten, addig napjainkban mind több szolgáltatást igényelnek. Ma már egyre gyakoribb, hogy káreseményüket – amelyik társaságnál ez lehetséges – ily módon jelentik be.
Ugyanakkor a biztosítási on-line piacon nem igazolódtak azok a korábbi várakozások, amelyek az internetes értékesítés jelentős növekedését vetítették előre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.