Keleti konkurenciától tartanak az alsó-ausztriai és a burgenlandi cégek – derül ki a Die Presse összeállításából. Az osztrák vállalkozások úgy ítélik meg, hogy az EU bővítése után az alacsonyabb munkaerőköltséggel dolgozó magyar, cseh vagy szlovák műhelyek a mostaninál is nagyobb versenyt fognak támasztani, s az ügyfelek „Keleten” fogják majd a különböző szolgáltatásokat igénybe venni. Ernst Pollack, az Osztrák Gazdasági Kamara képviselője 400 álláshely megszűnését jósolja az áruszállítás területén. Paul Blachnik, az autóbuszos vállalkozók képviselője a témában úgy nyilatkozott, hogy az osztrákoknak nehéz lesz versenyben maradni, például a magyarokkal szemben, akik május 1-jétől akár Bécs és Graz között is indíthatnak személyszállító járatokat.
Nyílt titok az is, hogy az osztrák–magyar határnál jelenleg üzemelő kis vámirodákat előbb-utóbb bezárják. A Die Presse megszóltatott egy autószerelő-műhelyt irányító vállalkozót is, aki szerint az ebből az ágazatból tevékenykedők is lehúzhatják a rolót, hiszen a soproni vagy pozsonyi gépjárműjavítók elszipkázzák majd előlük a megrendelést.
Vitályos Eszter: Péter, hát van neked bőr a képeden, hogy te még a nők elleni erőszakról prédikálsz?