Háromezer hordozott előfizetői szám

2004. 06. 10. 16:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eddig háromezer olyan ügyfél váltott szolgáltatót, aki egyben megtartotta mobiltelefonja számát – tudtuk meg a Nemzeti Hírközlési Hatóságtól (NHH). Ismert: az európai uniós harmonizációnak megfelelően május 1-jétől hazánkban is lehetővé kell tenniük a mobilszolgáltatóknak az előfizetői szám hordozását, illetve átadását abban az esetben, ha az ügyfél másik társaságot választ.
A jelenlegi eljárási szabályok szerint a műszaki ügyintézés időtartama két hét, a három mobilszolgáltató bármelyik ügyfele megteheti, hogy új szerződést kössön a hívószáma megtartásával. Egyetlen esetben utasíthatja el az ügyféllel szerződéses viszonyban levő cég az ilyen igényt, ha az előfizető nem rendezte korábbi számlatartozását. A számhordozással kapcsolatos adatokat az NHH központi referencia-adatbázisában tárolják. Ennek az infrastruktúrának a létrehozása nélkülözhetetlen volt, hiszen ha egy szám átkerül egy másik szolgáltatóhoz, a hívás célba juttatásához szükséges adatok megváltoznak. A szakemberek szerint átlagosnak mondható a számhordozási hajlandóság az ügyfelek részéről, az ismertté vált adatok egyébként – hasonló időszakot figyelembe véve – hasonlók a nyugat-európai országokéhoz. A kimutatások szerint a számhordozás területén nincs eltérő különbség a három hazai mobilszolgáltató között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.