Eddig háromezer olyan ügyfél váltott szolgáltatót, aki egyben megtartotta mobiltelefonja számát – tudtuk meg a Nemzeti Hírközlési Hatóságtól (NHH). Ismert: az európai uniós harmonizációnak megfelelően május 1-jétől hazánkban is lehetővé kell tenniük a mobilszolgáltatóknak az előfizetői szám hordozását, illetve átadását abban az esetben, ha az ügyfél másik társaságot választ.
A jelenlegi eljárási szabályok szerint a műszaki ügyintézés időtartama két hét, a három mobilszolgáltató bármelyik ügyfele megteheti, hogy új szerződést kössön a hívószáma megtartásával. Egyetlen esetben utasíthatja el az ügyféllel szerződéses viszonyban levő cég az ilyen igényt, ha az előfizető nem rendezte korábbi számlatartozását. A számhordozással kapcsolatos adatokat az NHH központi referencia-adatbázisában tárolják. Ennek az infrastruktúrának a létrehozása nélkülözhetetlen volt, hiszen ha egy szám átkerül egy másik szolgáltatóhoz, a hívás célba juttatásához szükséges adatok megváltoznak. A szakemberek szerint átlagosnak mondható a számhordozási hajlandóság az ügyfelek részéről, az ismertté vált adatok egyébként – hasonló időszakot figyelembe véve – hasonlók a nyugat-európai országokéhoz. A kimutatások szerint a számhordozás területén nincs eltérő különbség a három hazai mobilszolgáltató között.
Újabb lelepleződés: Magyar Péter pártja egy egri lángosozó helyére van bejegyezve