Győrben készülnek 2006-ig az Audi TT modelljei, ez az, ami biztos, az utódtípusok összeszerelésének helyszínéről még nincs döntés – nyilatkozta a Napi Gazdaság hét végi számában Thomas Faustmann, az Audi Hungária Motor Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint Magyarország a bér- és járulékos költségek terén nagyon előnytelen helyzetben van az unióhoz májusban csatlakozott országok között. A német szakember kifejtette: most arra keresik a választ, hogy milyen költségek mentén lehet továbbra is járműveket gyártani Magyarországon. Arra a kérdésre, hogy meddig lesz járműgyártás Győrben, Thomas Faustmann csak 2006-ig tud „egyértelmű igenlő” választ adni – az említett időpontig készülnek tudniillik a szóban forgó TT modellek. A németek pillanatnyilag azt vizsgálják, hogy a Rába-parti városban állítják-e majd elő, vagy egy másik telephelyen gyártják le a sportkocsik utódmodelljeit. Akárhogyan is lesz, a német nyelvű internetes üzleti hírportálok máris készpénznek veszik az Audi áttelepülését. Hozzáértők szerint Szlovákiát vagy Kínát választják majd új termelőegységük színhelyéül a németek. Amennyiben ez a forgatókönyv valósul meg, úgy ötezer dolgozó kerülhet az utcára, továbbá az sem mellékes, hogy az éves exportunk csaknem tíz százalékát produkáló cég távozik az országból. Lapzártánkig nem tudtuk elérni az Audi illetékeseit.
Idén februárban a Hyundai döntött úgy, hogy üzemet létesít Szlovákiában: a beruházásért folytatott versenyben a lengyelek és mi maradtunk alul. Korábban a francia Peugeot Citroën szintén Szlovákiát találta alkalmasnak arra, hogy ott autógyárat létesítsen, ezenkívül Pozsonyban egy évtizede a német Volkswagennek is működik összeszerelő üzeme. A három gyárban 2007-ig együttesen évi 750-800 ezer gépkocsi készülhet el, ezért Szlovákiát máris Európa Detroitjaként kezdik emlegetni.
Manfred Weber és Brüsszel fizeti Magyar Péter országjárását