Csaknem százfős létszámleépítésre kényszerül a Pannon Volán (PV) Rt. Az elbocsátások oka, hogy a cég vesztett a Pécsi Közlekedési Rt. Ikarus buszok szervizelésére kiírt közbeszerzési pályázatán – tudta meg a Világgazdaság. A cég nehézségei miatt egyébként tavaly 65 dolgozójától vált meg, és felméréseket követően négy vonalon a szabad- és munkaszüneti napokon induló járatai megszüntetésére kényszerült.
A vállalat a múlt esztendőben 5,8 milliárd forintos árbevétel mellett 5,3 millió forint üzleti eredményt ért el. A PV Rt. árbevétele 2002-ben 5,5 milliárd, nyeresége pedig 3 millió forint volt. A cég számára a legnagyobb gondot az okozza, hogy folyamatosan csökken az utasok száma, továbbá a kormányzati és önkormányzati támogatások egyre mérséklődnek, a működtetési költségek pedig egyre magasabbak. A felsoroltak együttesen akadályozzák a szolgáltatás színvonalának javításához nélkülözhetetlen fejlesztéseket. A menedzsment a forgalom további csökkenése és az egyre kedvezőtlenebb működési környezet mellett mintegy hatmilliárd forint árbevételt és egymilliós adózás előtti eredményt tervez. A társaság tavaly 558 millió forintot fordított beruházásokra; a pénzből hat új buszt vásároltak, harmincháromnál motorcserét végeztek, tízet pedig teljesen felújítottak. A járműpark azonban így is az egyik legelavultabb az országban: a buszok életkora átlagosan 14,2 év.
Privatizáció 2005-ben? A Pannon Volán 1992-ben alakult, jelenleg 1150 dolgozót foglalkoztat. A 836 millió forint jegyzett és 2,1 milliárd saját tőkével rendelkező cég részvényeinek 91 százaléka az ÁPV Rt., 9 százaléka pedig dolgozók tulajdonában van. Az ÁPV Rt. már közzétette az értékesítéshez szükséges általános közbeszerzési felhívást, a vállalatnak legkorábban 2005-ben lesz új tulajdonosa.