Terjed az eBank

Az internetbanking és a mobilbanking az egyik legdinamikusabban fejlődő területe a bankszektornak – olvasható a GKI felmérésében. Az anyagból kiderül, hogy 2004 első negyedévének végén 364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szerződéssel a magyarországi hitelintézeteknél. Mindez azt is jelenti, hogy 2003 első negyedévéhez képest a lakossági ügyfelek esetében 37 százalékos, míg a vállalatiak esetében 31 százalékos az emelkedés mértéke.

2004. 11. 22. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még dinamikusabb a növekedés a mobilbanking esetében, az utóbbi egy évben ugyanis 70 százalékkal, 490 ezerre nőtt azon lakossági ügyfelek száma, akik mobiltelefonos banki szerződést kötöttek.
Egy, a Raiffeisen Bank által készíttetett kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek több mint fele a hagyományos bankfiókban történő ügyintézés helyett sok esetben szívesen választja a telefonon, interneten, illetve egyéb elektronikus csatornán keresztüli szolgáltatásokat. A megkérdezettek csaknem 50 százaléka minden banki ügyét személyesen intézi, míg 31 százalékának van olyan ügye, amiért már nem megy be a bankfiókba, hanem a telefonos, internetes vagy más elektronikus szolgáltatásokat veszi igénybe. A válaszadók 22 százaléka csak akkor megy be a bankfiókba, ha feltétlenül muszáj, egyébként minden ügylethez a telefont, az internetet vagy valamilyen más elektronikus csatornát használ. A konzervatívabb ügyfelek a bankegységekben leginkább készpénzt vesznek fel, rendszeres átutalási megbízást adnak, lekérdezik az egyenlegüket vagy pénzt fizetnek be. A bankolási szokások átalakulása jól megfigyelhető a kutatást készíttető hitelintézet két számlacsomagjának összehasonlításánál is. Az eBanking dinamikus növekedése ellenére a hitelintézetek egyáltalán nem akarják korlátozni a hagyományos formájú banki kapcsolattartást, amit a Raiffeisen esetében jól bizonyít a nyitva tartás meghosszabbítása is. A kutatásból az is megtudható, hogy az internetes és telefonbankolás során igénybe vett szolgáltatások köre nagyban eltér a bankfiókokban igényeltektől. A többség ezen a két csatornán keresztül egyenleget kérdez le, érdeklődik, információt gyűjt, megrendel valamilyen szolgáltatást vagy eseti átutalást bonyolít.
Várakozások szerint a növekedés a lakossági piacon elérheti a 30–35 százalékot, míg a vállalati piacon a 20–22 százalékot. Így a hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2004 végére több mint 450 ezer lakossági, illetve csaknem 68 ezer vállalati ügyfél rendelkezik majd internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.