Noha Budapest közelében az utóbbi hetekben két, úgynevezett Outlet centrum is megnyílt, a magyar bevásárlóturisták legfelkapottabb célpontja változatlanul az ausztriai Parndorf. Ennek oka: nyugati szomszédunkban rendszeresek a 30–70 százalékos leértékelések, így a magyarországi árakhoz képest olcsón lehet márkás cikkekhez, elsősorban ruhaneműkhöz jutni, de cipőket, illatszereket és kiegészítőket is beszerezhetünk bevásárló- portyánk során. A vevőkör 40-50 százaléka magyar és szlovák.
Tudni kell, hogy az osztrák Outletben nem a legújabb árukészletre bukkanhatunk, hanem a boltokból megmaradt, tavalyelőtti „dizájnra”. Amennyiben pedig hiszünk a termékeken szereplő árcéduláknak – amelyek feltüntetik az eredeti és az Outlet-árat egyaránt – akkor tényleg olcsóbban juthatunk a hőn áhított darabokhoz. Íme a bizonyíték: az a márkás dzseki, amely a budapesti WestEndben 70 ezer forintot kóstál, Parndorfban csak 40 euró, vagyis 10 ezer forint. A Mexx pamutpóló 10 euró, a Lacoste női táska pedig 25 euró. S az a farmernadrág, amely a fővárosi szaküzletekben 15-20 ezer forint, itt 25-30 euróba kerül. De a Nike, Adidas és Reebook sportcipőket is beszerezhetjük már 35-40 euróért. Célszerű azonban az elővigyázatosság, tudniillik az üzletek többségéből hiányzik a méret és színválaszték, s hibás is lehet az áru. A parndorfi feeling jellemzője az is: a luxusmárkáknál megszokott elegáns üzletbelsőt hiába keressük, viszont az eladók minden boltban előzékenyek.
Mi is az outlet? Az Outlet lényege a márkás, ám kifutó szériát képező termékek értékesítése. Az Outlet center ötlete Észak-Amerikából indult el, s Nyugat-Európában is bevett kereskedelmi forma. A magyarul leginkább „kiárusító áruháznak” fordítható létesítmény tehát újfajta kereskedelmi stílus: márkás holmik és jelentős kedvezmények – egy helyen.
Köd, eső és fagyos reggelek - ezt tartogatja az időjárás a napokban