Egyre kevesebb a fővonal

Csökkenőben volt az év utolsó előtti negyedében a vezetékes távközlési fővonalak száma, míg a mobiltelefonról indított hívások száma növekszik – állítja a KSH jelentése. Az internet-előfizetők és a szolgáltatók számának jelentős növekedéséről ad számot a szakvélemény.

2004. 12. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem hozott jelentős változást a harmadik negyedév a távközlési piacon: folytatódott a vezetékes fővonalak és az ISDN-csatornák számának csökkenése – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A közlemény szerint a harmadik negyedévben a hívásszám és – az átlagos hívásidőtartam rövidülése miatt – az összes, telefonálással töltött percidő is csökkent. A mobiltelefon-előfizetések száma változatlanul nő, az előfizetők száma meghaladta a 8,4 milliót. A mobiltelefonokról kezdeményezett hívások darabszáma és összesített percideje is a valaha mért legnagyobb értéket érte el a KSH szerint. A harmadik negyedévben az előzetes adatok szerint 3,6 millió vezetékes telefonvonal volt üzemben. A vezetékes fővonalak száma 32 ezerrel csökkent, ezen belül az ISDN-csatornák száma 4400-zal. A mobil-előfizetések száma a harmadik negyedév végére 156 ezerrel, az elmúlt 12 hónapban pedig 793 ezerrel bővült, s megközelítette a 8,4 milliót. A száz lakosra jutó mobil-előfizetések száma 81,1-ről 82,7-re emelkedett, ami 8,1 százalékponttal haladja meg a bázisidőszakét. A vezetékes vonalakról indított hívások száma – az internethívások adataival együtt – ebben az időszakban 783 millió volt. A KSH elemzése alapján az utóbbi időszakhoz képest számottevő a csökkenés, ez éves szinten mintegy 8,8 százalékos visszaesést jelent. A vezetékes hálózatban kezdeményezett hívások időtartama 2,4 milliárd perc volt, ami 10 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A harmadik negyedévben újabb csúcsokat értek el a mobilhálózati forgalmi mutatók: 40 millióval több kezdeményezett hívással, az összes mobiltelefonálással töltött percidő is 99 millióval nőtt. A harmadik negyedévben a vezetékes hívások hossza csökkent, a mobilhálózatokban nőtt. A vezetékes hálózatban 3, a mobilhálózatban 1,5 percig tartott egy átlagos hívás. Az átlagosan 14,8 percig tartó internethívások nélkül a vezetékes hívások 2,3 percig tartottak. A mobilhálózatban kezdeményezett hívások átlagosan 6 másodperccel rövidültek, de még így is közel 12 másodperccel tovább tartanak, mint az előző év azonos időszakában. A negyedév során egy előfizetőre átlagosan 235 perc beszélgetés jutott, ami 7 perccel haladja meg az eddigi legmagasabb, 2004 második negyedévében elért értéket. A harmadik negyedévben az internetszolgáltatók száma 91 volt, egy évvel korábban 73, így a harmadik negyedév végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 675 ezret, ami 3,5 százalékkal volt több az előző negyedév végi és 13 százalékkal a 2003 harmadik negyedév végi értéknél. Az első kilenc hónapban az előfizetések számának 3,5 százalékos növekedési üteme jelentősen elmaradt az előző év azonos időszakában mért 11,4 százalékos növekedési ütemtől.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.