Froogle keresőmotor a weben

2004. 12. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Október végén beindította a Froogle névre hallgató ár-összehasonlító weboldalt az internetes keresőt üzemeltető amerikai Google Nagy-Britanniában, kiterjesztve ezzel a cég elektronikus kereskedelmi üzletágát és küzdelemre késztetve versenytársait, például a Kelkoot. A Froogle hasonlóan működik, mint a közkedvelt Google keresőmotor, de csak on-line kiskereskedőktől származó információkat jelenít meg a keresés eredményeként: a digitális fényképezőgépek vagy a fekete zoknik keresőinek ár vagy kereskedők szerint osztályozva mutatja meg a termékek listáját.
Ellentétben egyes elektronikus kereskedelmi keresőoldalakkal, a kereskedőknek nem kell fizetniük azért, hogy megjelenjenek a Froogle keresési eredményei között. A Google azoknak a szöveges hirdetéseknek az értékesítéséből nyer bevételt, amelyek a keresési feltételek kitöltésekor jelennek meg, és az eredmények mellett is feltűnnek. A párizsi székhelyű Kelkoo – amely egyike a Google legnagyobb hirdetőinek – népszerűvé tette az ár-összehasonlító keresőmotorokat, s három év alatt Európa egyik leggyorsabban növekvő elektronikus kereskedelmi oldalává vált, miután az európaiakat is elkapta az on-line vásárlás láza, és milliárdokat kezdtek költeni a neten, ahol turisztikai csomagokat és mp3-lejátszókat egyaránt vásárolnak. A Yahoo idén vásárolta fel a Kelkoot 475 millió euróért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.