Otthoni mozi a világhálóról

A széles sávú hozzáférések száma a jelenlegi 315 ezerről 2006-ra 550 ezer fölé nő a magyar piacon – véli Simó György, az Axelero Internet Rt. vezérigazgatója. A legnagyobb hazai internetszolgáltató vezetője közölte, hogy ez az idei évet is beleszámítva a hároméves időszak alatt több mint negyvenszázalékos évenkénti növekedésnek felelhet meg.

2004. 12. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rendületlenül bővül az internetpiac. Simó György az Axelero Internet Rt. vezérigazgatója hangoztatta, hogy a széles sávú hozzáférések terjedése átalakította az on-line médiafogyasztást: napjainkban már 1,7 millió ember kíséri figyelemmel az internetes lapokat, s több mint felük mindennap. Több mint negyven százalékkal nőtt a használat intenzitása is: így a világhálón eltöltött idő, a megtekintett oldalak száma és a visszatérés gyakorisága. Bemutatták az Axelero, illetve az Origo új kezdeményezését, Magyarország első internetes video-on-demond szolgáltatását – ezt követően a filmkedvelők a világháló segítségével néhány perc alatt kiválaszthatják azt a filmet, amit 24 órán keresztül tetszőleges alkalommal nézhetnek meg számítógépükön, illetve az ehhez csatlakoztatott televízión.
A szolgáltatást kezdetben potenciálisan mintegy ötvenezer Matáv-, illetve Axelero-előfizető veheti igénybe, mivel a filmek megnézéséhez másodpercenként legalább egy megabit sávszélesség szükséges. Simó György elmondta, azért is indítják el ezt a szolgáltatásukat, mert ma már 800 ezer ember fér hozzá a széles sávhoz, s a jövőben egyre többüknek lesz lehetőségük az előbb említett megfelelő sávszélesség eléréséhez. Hozzátette: két év múlva már 1,5 millió ember rendelkezik majd széles sávú hozzáféréssel, s ez akkora szám, amire már üzletileg rentábilis szolgáltatásokat lehet alapozni. A vezérigazgató elmondta, hogy az on-line videokölcsönzőn keresztül televíziós tartalmakat is meg lehet majd nézni, így például szappanoperák régebbi epizódjait, illetve évekkel ezelőtt készült filmeket is. Simó György kifejtette, azért is vágtak bele a szolgáltatásba, mert egy korábbi felmérésük alapján az előfizetőik 74 százaléka érdeklődik a filmkölcsönzés és az otthoni filmnézés iránt.



Utazási szolgáltatások. A hagyományos utazási irodák számára az egyre jobban teret nyerő internetes utazási szolgáltatások növekvő konkurenciát jelentenek, ezért üzleti stratégiájuk átgondolására kényszerülnek – közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. egy felmérés alapján a távirati irodával. A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Kft. közreműködésével készült felmérés kimutatta, hogy az internet hatékony segítséget nyújt a turisztikai ágazatra jellemző kisebb vállalkozások szolgáltatásainak, illetve turisztikai termékeinek piacra vitelében és értékesítésében. Az elemzés alapján 2004 júliusában az utazásszervezők 96 százalékának volt internetkapcsolata, saját honlapot pedig a társaságok 67 százaléka épített ki. Az interneten keresztül turisztikai szolgáltatás megrendelésére az összes utazásszervező 20 százaléka adott lehetőséget, míg az interneten keresztül lefoglalt turisztikai szolgáltatások on-line kifizetésére három százalékuknál volt lehetőség.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.