Rendületlenül bővül az internetpiac. Simó György az Axelero Internet Rt. vezérigazgatója hangoztatta, hogy a széles sávú hozzáférések terjedése átalakította az on-line médiafogyasztást: napjainkban már 1,7 millió ember kíséri figyelemmel az internetes lapokat, s több mint felük mindennap. Több mint negyven százalékkal nőtt a használat intenzitása is: így a világhálón eltöltött idő, a megtekintett oldalak száma és a visszatérés gyakorisága. Bemutatták az Axelero, illetve az Origo új kezdeményezését, Magyarország első internetes video-on-demond szolgáltatását – ezt követően a filmkedvelők a világháló segítségével néhány perc alatt kiválaszthatják azt a filmet, amit 24 órán keresztül tetszőleges alkalommal nézhetnek meg számítógépükön, illetve az ehhez csatlakoztatott televízión.
A szolgáltatást kezdetben potenciálisan mintegy ötvenezer Matáv-, illetve Axelero-előfizető veheti igénybe, mivel a filmek megnézéséhez másodpercenként legalább egy megabit sávszélesség szükséges. Simó György elmondta, azért is indítják el ezt a szolgáltatásukat, mert ma már 800 ezer ember fér hozzá a széles sávhoz, s a jövőben egyre többüknek lesz lehetőségük az előbb említett megfelelő sávszélesség eléréséhez. Hozzátette: két év múlva már 1,5 millió ember rendelkezik majd széles sávú hozzáféréssel, s ez akkora szám, amire már üzletileg rentábilis szolgáltatásokat lehet alapozni. A vezérigazgató elmondta, hogy az on-line videokölcsönzőn keresztül televíziós tartalmakat is meg lehet majd nézni, így például szappanoperák régebbi epizódjait, illetve évekkel ezelőtt készült filmeket is. Simó György kifejtette, azért is vágtak bele a szolgáltatásba, mert egy korábbi felmérésük alapján az előfizetőik 74 százaléka érdeklődik a filmkölcsönzés és az otthoni filmnézés iránt.
Utazási szolgáltatások. A hagyományos utazási irodák számára az egyre jobban teret nyerő internetes utazási szolgáltatások növekvő konkurenciát jelentenek, ezért üzleti stratégiájuk átgondolására kényszerülnek – közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. egy felmérés alapján a távirati irodával. A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Kft. közreműködésével készült felmérés kimutatta, hogy az internet hatékony segítséget nyújt a turisztikai ágazatra jellemző kisebb vállalkozások szolgáltatásainak, illetve turisztikai termékeinek piacra vitelében és értékesítésében. Az elemzés alapján 2004 júliusában az utazásszervezők 96 százalékának volt internetkapcsolata, saját honlapot pedig a társaságok 67 százaléka épített ki. Az interneten keresztül turisztikai szolgáltatás megrendelésére az összes utazásszervező 20 százaléka adott lehetőséget, míg az interneten keresztül lefoglalt turisztikai szolgáltatások on-line kifizetésére három százalékuknál volt lehetőség.