Június végén 396 ezer lakossági és 61 ezer vállalati ügyfél intézte interneten keresztül pénzügyeit, a számuk egy év alatt 41, illetve 24 százalékkal nőtt – közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. A GKI a T-Mobile Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült kutatása szerint a bankok várakozása alapján az év folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internetbankos ügyfelek száma: a lakossági ügyfeleké 35-40 százalékkal, a vállalatiaké pedig 28-30 százalékkal. Év végén a lakossági internetbanki ügyfélkör nagysága várhatóan 460 ezer, a vállalati ügyfélköré csaknem 72 ezer körül alakul. Az elemzés szerint mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel az idén június 30-án mintegy 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10 százalékkal, egy év alatt pedig 69 százalékkal növekedett.
A GfK Piackutató Intézet első negyedévi felméréséből kiderült, hogy a teljes felnőttlakosság 1,6 százaléka használja pénzügyei intézésére a világhálót, szemben a tavalyi első három hónapban mért 1,3 és a még egy évvel korábbi 0,9 százalékkal. A fejlődés fő oka, hogy növekszik az internethez hozzáférők száma, ami jelenleg a 15 évesek, illetve az ennél idősebbek körében eléri a 21 százalékot.
Elvitték minden idők legnagyobb Skandináv lottó nyereményét