USA: leminősítik az európai márkákat

Az Egyesült Államokban a legkevésbé megbízható autók az európaiak – állítja a Consumer Report összeállítása. Hozzáértők szerint a fogyasztói magazin a Japánban készült gyártmányok pártjára kívánja „ráhangolni” az észak-amerikai vásárlókat.

2004. 12. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szakértői vélemények szerint a Consumer Report főként a japán kocsik vásárlására kívánja buzdítani az amerikaiakat. A lap összeállítása szerint a legkevésbé megbízható autók 38 típust tartalmazó csoportjában 20 európai, köztük közismerten drága márkák találhatók. A magazin több Mercedest, BMW-t, a VW turbó megjelöléssel futó modelljeiből kettőt s magát az új Beetle-t is ebben a kategóriában szerepelteti. Bármilyen meglepő, a kimutatásban a Porsche neve is felbukkan – vagyis a német autókat minősíti le az újság a Jaguar, a Volvo és a Saab mellett. A kis- és középkategóriás járművek csoportjában a 15 legkevésbé megbízhatóból 14 európai autó.
Ugyanakkor a Consumer Report szerint a legmegbízhatóbb autók táborában a Toyota gyártmányai találhatók, de valamennyi nagyobb japán gyártót is felsorol a lap. Az összeállítás érdekessége, hogy a megbízható autók között csupán két amerikai modell szerepelt.



Visszafejleszt a VW. Az elkövetkezendő két évben a Volkswagen beruházási terve 16,3 milliárd euró. Ebből az autógyártás fejlesztésére 11,8 milliárd jut, hat százalékkal kevesebb, mint korábbi tervükben. A német cég gyakorlatilag minden területen visszavett korábbi fejlesztési elképzeléseiből, s kínai beruházásait 22 százalékkal csökkenti. Az autógyártásra szánt fejlesztési öszszegből egyébként összesen 7,7 milliárdot szán korszerűsítésre és a modellkínálat szélesítésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.