Legkorábban idén szeptemberben szavazhatnak a parlamentben az új vasúti törvényről; ennek elfogadását követőben 2006. január 1-jével alakulhatna meg a Magyar Vasúti Hivatal (MVH), amely a többszereplős liberalizált piacot felügyelné – közölte tegnap Antal Dániel vasútszabályozásért felelős miniszteri biztos. Hiába alakultak meg a monopolhelyzetben lévő MÁV Rt. mellett magánvasút-társaságok, a piacfelügyelet hiányában egyelőre teljesen rendezetlen a vasúti árufuvarozás. A négy magántársaság áruszállítási tevékenysége meglehetősen behatárolt. Antal Dániel közölte: addig nem lehet versenyről beszélni, amíg bizonyos infrastruktúrák – így pl. iparvágányok, rakodók – használatáról a MÁV árufuvarozási üzletágával, a versenytárssal kell egyeztetniük a magántársaságoknak. Ezt a helyzetet oldanák fel az MVH megalapításával, amely egyben felügyelné a pályavasúti üzletágat, illetve a Vasúti Pályakapacitás Elosztó Kft.-t. Átmeneti megoldásként a tulajdonos utasíthatja a MÁV-ot működési és szervezeti szabályzatának módosítására, erre azonban még nincs meg az alapítói határozat. Az MVH ugyanis még nem működhet hatóságként. A tervek szerint a hivatalhoz kerülne a a vasúti engedélyek kiosztása és a pálya értékesítése is.
*****
Javítja hatékonyságát a MÁV. Tavaly a 2002. évi bázison számolva húszmilliárd forint hatékonyságjavulást ért el a MÁV, 2005 végére további nyolcmilliárd forint eredményességjavulás várható – mondta tegnap az MTI közlése szerint Lékai Gusztáv, a MÁV Rt. főigazgatója.

Megtámadtak egy kisgyereket a játszótéren, „cigányzabot” nyomtak le a torkán