Tegnapra összeomlottak a patinás brit MG Rover autógyár átvételéről folyó tárgyalások a lehetséges kínai befektetővel, s bár a brit kormány felajánlott egy áthidaló hitelt a cég beszállítóinak, elemzések szerint a több mint száz éves vállalatot már nemigen lehet megmenteni a csődeljárástól – közölte tegnap a távirati iroda.
Az MG Rover legnagyobb angliai üzemében, a Birmingham melletti Longbridge-ben előző nap állt le a termelés, mert a beszállítók az utolsó még hazai kézben lévő hagyományos brit autógyár pénzügyi összeomlásától tartva beszüntették az alkatrészszállításokat. Tovább bonyolította a helyzetet, hogy Patricia Hewitt ipari és kereskedelmi miniszter bejelentette: a Rover kihívta a csődgondnokokat, de a gyár vezetése ezt később hevesen cáfolta. A tegnapi zűrzavaros helyzetben annyi bizonyos volt, hogy kudarcba fulladtak a brit cég átvételéről folyó tárgyalások a legnagyobb kínai autóipari csoporttal, a Shanghai Automotive Industry Corporationnel (SAIC).
A kínai cég, amely jelenleg főleg Volkswagen-modellek helyi változatait gyártja hazai és térségi piacokra a német cég engedélye alapján, szeretne saját tulajdonú márkákkal kilépni a világpiacra, s ennek érdekében szívesen megvette volna a Rover technológiáját és modellkészletét. Hírek szerint azonban az SAIC végül azért lépett vissza, mert megítélése szerint az MG Rover sokkal rosszabb pénzügyi helyzetben van, mint korábban sejtette.

Lázárinfó Baján: új Duna-hidat, négysávos utakat és gazdaságfejlesztést ígért Lázár János