Bajnokok viadala az Adrián

Magyarország legeredményesebb vitorlázói – sokszoros bajnokai, olimpikonjai – gyűltek össze egy hétre Horvátországban, hogy váltott csapatokkal és hajókkal megvívjanak egymással az Adriai-tengeren. A kormányosok öt futamból álló versenyét összetettben végül Székely Antal nyerte meg.

Havas Iván
2005. 04. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rendhagyó versenyt rendezett április 16–23. között Horvátországban a Magyar Adria Yacht Club. Sikerült a Zadar közelében lévő sukosáni kikötőbe csábítania öt olyan szkippert, akik mindanynyian a magyar vitorlázás nagy öregjeinek számítanak. Detre Szabolcs, Detre Zsolt, Pomucz Tamás, Székely Antal és Tuss Miklós eddig összesen nyolcvanhárom magyar bajnoki címet szerzett, s a benevezett öt csapat tagjai is legalább tizenöttel büszkélkedhetnek. A legeredményesebbek a Detre fivérek: Zsolt huszonnyolc, Szabolcs huszonöt alkalommal nyerte meg a legrangosabb hazai viadalt. Ráadásul nekik köszönhetjük a magyar vitorlázás egyetlen olimpiai érmét (bronzot) is, amit az 1980-as, moszkvai játékokon érdemeltek ki pompás teljesítményükkel repülő hollandi osztályban. Persze Pomucz Tamás – szintén hollandis – Európa-bajnoki győzelméről sem szabad megfeledkeznünk. Érdekes volt látni, ahogy a hajdani nagy vetélytársak némelyike a korábbi évek feszültségei, sérelmei és súlyos összeveszései után most ismét szóba álltak egymással, sőt közös asztalnál, együtt idézték föl a múlt vidámságait és bosszúságait.
Az idén először megrendezett Szkipper-kupa legénységei azért gyűltek össze, hogy a sport legrangosabb képviselőivel vitorlázhassanak együtt. Testközelből megfigyelhették a stílusukat, taktikájukat, hiszen a kormányosok minden futam után hajót váltottak. Szerencsére a mezőny minden vitorlása azonos – Bavaria 44-es – volt, így valóban kiegyensúlyozott versenyt rendezhettek a szervezők a Sukosan–Hramina–Zut–Vodice–Jezera–Sukosan útvonalon. A regatta – egy kivétellel – naponta pályaviadallal kezdődött, majd a csapatok – kapitánycsere és újabb rajt után – túra közben folytatták a küzdelmet egészen a következő kikötőnél kitűzött célvonalig. Senki nem panaszkodhatott, mert mindvégig ragyogó napsütésben és friss szélben haladhatott a mezőny. Igen meglepte a hozzáértőket, hogy a lomha, negyvennégy lábas, minden luxussal – két fürdőszobával, négy kabinnal, szalonnal, tűzhellyel – fölszerelt jachtok menynyire szorosan együtt maradtak a futamok idején. Föltűnt az is, hogy a szigetek közötti szűk helyeken, a pontosan beállított vitorlákkal, gyakran tökéletes manőverekkel hajóztak a profik által irányított csapatok. A versenyt végül egyértelmű fölénnyel, három futamgyőzelemmel Székely Antal nyerte, a második Tuss Miklós, a harmadik Detre Szabolcs lett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.