Becsődölt a brit autógyártás

Tegnap véglegesen összeomlott az MG Rover, az utolsó brit kézben lévő autógyár. A csődgondnok bejelentette: megkezdték az elbocsátási értesítések kiküldését a hatezer alkalmazottnak.

2005. 04. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MG Rover volt az utolsó brit tulajdonú autógyártó nagyvállalat. Az új kocsik gyártása már a múlt héten leállt, mert az alkatrészeket előállító cégek beszüntették a szállítást. A brit kormány egy ideig még foglalkozott azzal a lehetőséggel, hogy fél évre százmillió fontot kölcsönöz az MG Rovernek. Ennek az lett volna a célja, hogy elősegítse a vállalat megállapodását a Sanghai Autóval. A kínai állami vállalat tavaly nyár óta tárgyalt az együttműködés lehetőségéről a Phoenix Venture Holdings nevű céggel, az MG Rover tulajdonosával. A gyár évek óta veszteségesen működött: termékeit gazdaságosabb, korszerűbb technológiára épült gépkocsik szorították ki a piacról.
Tegnapra nyilvánvalóvá vált, hogy a kínai autóipari vállalat nem kíván tovább foglalkozni az ügylettel. Korábban már kiderült, hogy elsősorban a technológia és bizonyos gépi berendezések átvétele érdekelte őket. A könyvvizsgáló PricewaterhouseCoopers jelentése szerint az MG Rovert fel kell majd darabolni, mert egyben nem lehet értékesíteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.