Egy tucat aspiráns a Malévra

Másfél-két hónap múlva derül ki, mi lesz a Malév Rt. jövőbeni sorsa – tudta meg lapunk Oravecz Pétertől, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. kommunikációs igazgatójától.

Hunyor Erna
2005. 04. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan júniusban hirdetik ki: akadt-e a tárgyalásos privatizációs tenderen olyan vevőjelölt, amely a nemzeti légitársaság új tulajdonosa lehet. Április hatodikán jelentette be a vagyonkezelő, hogy a sikertelen pályázatok után tárgyalásos úton próbálja eladni a Malévot. Erre a tenderre 14 cég jelentkezett, köztük a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest, az ír–magyar Cape Clear Aviation Kft., valamint az amerikai Lockheed-csoport. Oravecz Péter közölte: megküldték az írásos értesítéseket a jelentkezőknek, s tegnap meg is kezdődtek a tárgyalások.
*
Lapunk úgy tudja, hogy a jelentkezők között található még az olasz Air One, a KrasAir nevű krasznojarszki légitársaság, a Sky Alliance, az Aviation Solutions International Kft., az ír Aragos csoport, egy török, egy szaúdi, valamint két angol befektetői társaság.
Oravecz Péter elmondta: a tárgyalások lebonyolítása után írásos végajánlatot kell benyújtaniuk azoknak a társaságoknak, amelyek ezek után is ringben kívánnak maradni a Malév részvényeinek megvásárlásáért. A végajánlatokat az ÁPV versenyeztetni fogja egymással, majd dönt, kinek értékesíti a Malévot, illetve eladja-e bármelyiküknek is a céget. Azoknak a cégeknek, amelyek írásos végajánlatot tesznek, bánatpénzt kell fizetniük. Információink szerint egyébként az ÁPV Rt. üzleti tervében is számolt azzal, hogy elmaradhat a cég privatizációja. Úgy tudjuk, ebben az esetben a légicég menedzsmentjének meg kell kísérelnie egy jelentősen csökkentett méretű és veszteség nélküli működést elérő társaság kialakítását. Ezt támasztotta alá Gönczi János Malév-vezérigazgató is a Hír TV-ben. Nyilatkozata szerint az idén félmilliárdos veszteséggel, jövőre pedig – az üzemanyag-ellátási üzletág kiszervezése és eladása, illetve a földi kiszolgálás kiszervezése után – nullszaldós eredménnyel számolnak.
Az ÁPV Rt. igazgatósága legutóbb március 31-i ülésén döntött arról, hogy eredménytelennek nyilvánítja a Malév-pályázatot, amint ez tavaly novemberben is történt. Az év elején Vági Márton, az ÁPV Rt. vezérigazgatója úgy nyilatkozott: ha nem találnak vevőt a Malévra, akár be is zárhatják azt.



Telítődik a légtér? A Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének (MLSZSZ) álláspontja szerint nyár elejére megbénulhat a légiforgalmi irányítás, amennyiben a Ferihegyi repülőtér forgalma az idei első negyedévre jellemző ütemben folytatódik, ugyanis ehhez nem biztosítottak a megfelelő feltételek. Ferihegy forgalma márciusban meghaladta a nyári csúcsra jellemző mértéket. Az EuroControl adatai szerint a magyar légiforgalmi irányítás tavaly egymillió perc késést okozott a légicégeknek. Ez leginkább a kidolgozott repülési eljárások és a rendelkezésre álló műszaki berendezések hiányosságának tulajdonítható – az MLSZSZ álláspontja szerint. A légiirányításért felelős HungaroControll közölte: a biztonság érdekében korlátozták a ferihegyi légtér forgalmát, a légiirányító rendszer azonban a jelenleginél nagyobb kapacitás esetén is megfelelően működne. (P. G. I.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.