Egyre bővül a Magor-hálózat

Folyamatosan bővül a Magor védjeggyel ellátott termékek piaca. A hazai áruk védelmében indított mozgalomhoz hatvan-hetven bolt és egy áruházlánc csatlakozott már, ezek polcain jó minőségű, magyar eredetű termékeket találhatunk.

Dénes Zoltán
2005. 04. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két évvel ezelőtt indult el a Magor-mozgalom. Usztics Mátyás és Kovács Attila alapítók szándéka az volt, hogy a reformkori Védegylet törekvéseihez hasonlóan megvédjék a magyar termékek piacát, illetve megszervezzék a magyar kis- és középvállalkozók és kereskedők egységes fellépését. A mozgalom, bár alapítványán keresztül számos területen végez munkát, a köztudatban leginkább bolthálózatával van jelen.
Pillanatnyilag hatvan-hetven Magor-bolt üzemel az országban, 120 CBA-val van megállapodásuk, de ezeken kívül is találni olyan egységeket, amelyekben megtalálhatók a mozgalomhoz tartozó termelők portékái – tudtuk meg Kovács Attilától. A Magor termékcsoporthoz alapvető élelmiszerek és háztartási vegyi áruk tartoznak, amelyek nem olcsók ugyan, cserébe viszont hagyományos, magas minőséget kínálnak. – Nálunk a virsli húsból készül, a tejben csak tej van, a kenyérhez sem adunk adalékanyagot. Egy olyan speciális, önfenntartó rendszert indítottunk el ezzel a mozgalommal, amely a magyar termelőktől nyúlik a magyar kiskereskedőkig; nem forgalmazunk külföldi termékeket, és nem állunk kapcsolatban a multinacionális nagy üzletláncokkal – vázolta a helyzetet Kovács Attila.
Magor-termékekből tavaly körülbelül kétszázmillió forintnyit forgalmaztak. Az alapító tapasztalatai szerint a vevőik főleg a nemzeti oldalhoz közel álló, idősebb emberek közül kerülnek ki, akik még emlékeznek a régi ízekre, és keresik is az ilyen termékeket. Természetesen szeretnék megszólítani a fiatalabbakat is, de a fogyasztói szokások megváltoztatásához valószínűleg több idő kell. Mindazonáltal hetente lép be a mozgalomba egy-egy új üzlet, vagy jelentkezik egy újabb termelő, a Magor-termékek jövője tehát biztosnak látszik.
A mozgalom terveiről szólva Kovács Attila elmondta: szeretnék kibővíteni termékkínálatukat. Ha minden a tervek szerint alakul, még az idén megnyílik az első Magor-étterem, de tárgyalnak arról is, hogy részt vegyenek a könnyűipari termékek piacán, például Magor-cipők gyártásával és forgalmazásával. Megcélozták a szolgáltatások piacát is, most már van olyan Magor-vállalkozás, amelyik internetes hálózattelepítéssel, programozással, számítógépes rendszerek felügyeletével és karbantartásával foglalkozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.