Demonstrációra is kész közös érdekérvényesítő bizottságot alakított a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezetével, hogy együtt lépjenek fel a közúti fuvarozói iparág érdekében.
Közleményük szerint a két szervezet az államháztartási elvonások reformját, a versenysemleges piaci környezet megteremtését, és a minden piaci résztvevő számára egyenlő elven működő hatósági ellenőrző és szankcionáló rendszer alkalmazását várja a kormánytól. Ígéretük szerint a bizottság javaslatokat is kidolgoz majd, de ha május 28-ig ezekre nem érkezik reakció a kabinettől, demonstrációs bizottsággá alakulhatnak. Az MKFE az elmúlt hetekben már folytatott tárgyalásokat a kormánnyal, de ezeken megállapodás nem született. A fuvarozók azt szerették volna, ha a Pénzügyminisztérium tíz forinttal csökkenti a gázolajon lévő jövedéki adó mértékét. A magyar dízel- üzemanyag a harmadik legdrágább az EU tagállamaiban, ez pedig óriási versenyhátrányt jelent a hazai szállítmányozóknak. Az egyesület szerint ráadásul az adócsökkentéssel a büdzsé sem járna rosszul, mert egy évben 200 millió literrel kelne el több az olcsóbb gázolajból.
Tankolásmentes nap? Senki se tankoljon május másodikán – ezzel a tartalommal kering egy névtelen körlevél az interneten. A felhívás a kereskedők felelősségét hangsúlyozza a magas üzemanyagárak miatt, de kitér arra is, hogy a kormány nem tesz semmit a drágulás megfékezésére.

Összehívta a Védelmi Tanácsot Orbán Viktor a közel-keleti helyzet eszkalálódása miatt