Felpörgették a BA kiárusítását

2005. 04. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha csak júliusban lép életbe az a törvénymódosítás, amely meghatározza, hogy hazánk egyetlen nemzetközi repülőterének mely részeit lehet eladni, az idei év legnagyobb privatizációs üzletének tartott Ferihegyi légikikötő eladása mégis gőzerővel folyik: a tulajdonos ÁPV Rt. tájékoztatása szerint a privatizációs tanácsadásban nettó 624 millió forintért részt vevő Credit Suisse First Boston cég ma teszi le javaslatait arra vonatkozóan, hogy a repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. eladása milyen formában valósuljon meg. Információink szerint a tavaly mintegy tízmilliárd forintos nyereséget produkáló BA megvételére eddig több mint tíz külföldi társaság jelezte érdeklődését.
A magánosítási folyamat felpörgetése mögött Draskovics Tibor áll, aki eddig több fronton is próbált hatni az értékesítés gyorsítására – közli a Heti Válasz cikke, amely szerint a BA privatizációjából a Postabank Rt. eladásakor befolyt 101 milliárd forintnál tetemesebb öszszegre, 130-150 milliárd forintra számíthat az államkassza. A lap információi szerint tavaly év végén maga Draskovics kezdeményezte a légi közlekedésről szóló törvény azon szakaszainak módosítását, amelyek meghatározzák, hogy a nemzetközi repülőtér mely részei állnak az állam kizárólagos tulajdonában, illetve melyek forgalomképesek. A Heti Válasz úgy tudja, a Pénzügyminisztérium azt szeretné elérni, hogy a kifutópályák környékén lévő építmények – terminálok, kiszolgálóépületek – többsége forgalomképessé váljon, így a BA leendő vevőjének mozgástere tovább bővülhet – miközben valamennyi térségi fővárosi repülőtér, így a pozsonyi, a prágai és a varsói is, százszázalékos állami tulajdonban van.
A nemrég kipattant 4,7 milliárdos telekvásárlási botrányt a lap Draskovics és befolyásos MSZP-nagyságok, így a szocialisták pénztárnokaként tevékenykedő Puch László közötti harccal magyarázza.



Példátlan késlekedés. A nyári akciók és a menetrend tervezését is akadályozza, hogy a fapados légitársaságok még mindig nem tudják, mikortól és menynyiért landolhatnak Ferihegy 1-en – írja az Index. A késlekedés többek szerint példátlan, s attól tartanak, hogy a repülőtér irreálisan magas árat kíván majd megszabni: ez akár egyes társaságok távozásához vezethet, de többen erre vezetik vissza, hogy a Ryanair még mindig nincs jelen Magyarországon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.