Friss dallam

A Hyundai látványos sikereket ért el Ázsiában és Észak-Amerikában, így most Európán a sor, hogy behódoljon – ezen ambiciózus célkitűzés jegyében alkotta meg a koreai gyár a középkategóriás Sonata ötödik generációját.

Nagy Károly
2005. 04. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valóban: a 4,8 méteres autó megjelenésében nagyságrendekkel több kontinentális jeggyel találkozhatunk, mint korábban. Ez némileg az eredetiség rovására megy, de valljuk meg őszintén, hogy a konkurensek sincsenek jobb helyzetben, és ami a lényeg, az összhatás divatos és harmonikus. A húzott fényszórók, a határozott maszk, a letisztult, éles vonalak és a széles hátsó lámpatestek által körülírt autó belső tere eléri az európai vetélytársak színvonalát. A másfél métert meghaladó belső szélesség és a világos kárpitok kellően tágas utasteret, barátságos környezetet eredményeznek; hátul csaknem egyméteres láb- és fejtér garantálja a kényelmet. Az üléseket nem távol-keleti utasokra méretezték, még az aktív fejtámla is kellő magasságra emelhető, az ergonómia pedig hibátlan. Optikailag talán csak az esetlen középkonzol lóg ki a páneurópai dizájnképből, ugyanakkor az itt található gombok és tárcsák leckét adnak értelmezhetőségből és kezelhetőségből.
A Hyundai fő felvevőpiacain eddig is minőségéről volt híres, és ez tetten érhető a Sonata esetében is. Még az olyan alapvetően lényegtelen alkatrészek, mint a hamutartó is, példás könnyedséggel és precízióval működnek. A felhasznált anyagok tapintásra kellemesek, a kárpitok kivitele sem marad el a kategória átlagától. A menetkomfortért a kiváló zajszigetelés szavatol, míg a stabilitásról elöl kettős keresztlengőkaros, hátul csatolt lengőkaros független felfüggesztés, valamint minden kivitelben 17 colos kerék gondoskodik.
A Sonata legnagyobb hiányossága, hogy átmenetileg éppen az Európában legkeresettebb motorok hiányoznak a kínálatából: a kétliteres benzinmotor csak nyártól kapható, a közös nyomócsöves dízelre pedig egy teljes évet kell még várni. Így egyelőre marad a 3,3 literes V6-os és a négyhengeres 2,4-es, ötfokozatú kézi vagy négylépcsős automatikus sebességváltóval. Már az alapkivitel Deluxe is tartalmazza a legfontosabb kényelmi és biztonsági felszereléseket – a teljesség igénye nélkül hat légzsákot és ABS-t, alumínium keréktárcsát, ülésfűtést, digitális klímát és tolatóradart –, az Executive pedig menetstabilizáló elektronikával, bőrkárpittal, motoros ülésekkel és napfénytetővel teszi kompletté a Sonata szolgáltatásait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.