Az aluljáró építése önmagában is elképesztő káosszal jár, ám a lakosok – főleg az építkezés környékiek – ezt jól fogadták, hiszen a Győrt kettészelő vasútvonalon kevés helyen lehet áthaladni, és az erre a célra legoptimálisabb híd rendkívüli tehernek van kitéve a folyamatos forgalom miatt. Az csak mellékes tény, hogy az önkormányzat az előzetes kalkuláció miatt 5,5 milliárd forintra írta ki az aluljáró építéséről szóló pályázatot, amelyet meglepő módón a nyertes pályázó végül 3,9 milliárd forintért vállalt el. Mivel az önkormányzat a beruházást hitelből fedezi, jobb híján a maradvány összeget, vagyis a különbözetből adódó 1,6 milliárd forintot, a bekötőutak megépítésére költi. Ehhez ráadásul, úgy tűnik, fel kell áldozni az egyik peremkerületen fekvő tavat, amely jelenleg a környéken élők által közkedvelt hét végi pihenőhely. Az önkormányzat természetesen figyelembe kívánta venni a lakossági érdekeket, ezért fórumot szervezett a pró és kontra érvek felsorakoztatására. Az ott élők viszonyait ugyanis komolyan befolyásolja az építendő út. Változnak az ingatlanjaik értékei, az eddig viszonylag csendes környéken nagyobb lesz a forgalom, és eltűnik a számukra oly kedves tó is. Szijjártó Péter (Fidesz) győri országgyűlési képviselő azért tartja aggályosnak az eljárást, mert mint fogalmazott, „meglehetősen sunyiságra vall, hogy a környéken élőket szombat délután kiszórt szórólappal hívták meg a vasárnap délutáni fórumra”. Hozzátette, úgy látja, sok-sok magánérdek sérül egy vélt vagy valós közérdek miatt.
A belvárosi parkolók megszüntetésével már korántsem olyan elégedett a lakosság, mint az aluljáró-építéssel, hiszen értelmetlennek és céltalannak tűnik. A centrális zónában – vagyis a központban – eddig 260 parkolóhely volt, amelyből 63-at szüntetnek meg, ami az összes hely negyede, így érthető a felháborodás. Ráadásul az említett szakaszon eddig sem lehetett üres helyet találni, így gyakorta látni parkolót kereső, folyamatosan köröző autósokat, akik tovább növelik az amúgy sem elenyésző forgalmat. Nemrég ugyan épült egy parkolóház éppen 260 férőhellyel, ám hivatalosan a mai napig nem nyitották meg építésügyi problémák miatt, bár használni már lehet. Mi több, egy hónapig ingyenes volt, hogy az embereket rászoktassák, de akkor sem nőtt a kihasználtság húsz-harminc százalék fölé, és jelenleg is e körül mozog. Eredics Imre (MSZP) alpolgármester korábban utalt rá, hogy elképzelése szerint ha megszüntetik a parkolókat a belvárosban, akkor az emberek bemennek a parkolóházba. A parkolókat és a házat fenntartó Kommunális Szolgáltató Kft. vélhetőleg nem örül a parkolóbezárásoknak, mert számításai szerint ez éves szinten csaknem húszmillió forintos bevételkiesést eredményez.
Gergely Zoltán, a belváros szocialista képviselője úgy kívánta meggyőzni a döntéshozó közgyűlést a bevezetés szükségességéről, hogy háromszáz fotót készített kora délután a fizető üres parkolóhelyekről, ám az ellenzék ezt az érvet félre tudta söpörni azzal, hogy a képek a fizetőövezet peremén készültek, ahonnan csupán pár tíz méter az ingyenes parkolás. Németh Zoltán, a Fidesz győri frakcióvezetője szerint az is vicc, hogy a költségvetés csupán ötmillió forintot különített el arra a célra, hogy átalakítsák a lezárt parkolókat, ami arra elég csak, hogy kihelyezzék a megállni tilos táblákat. Fizikai elzárásra, például virágládák kihelyezésére már nem futja a keretből, ráadásul az autókat nem tiltják ki, így még a gyalogoszóna sem bővül. A helyiek szerint az is félő, hogy a megszüntetett övezet vérlázító, 280 forintos óránkénti díjzónáját a peremkerületek felé tolják, így növelve a parkolóhelyek kihasználtságának forgási sebességét. Végül a szocialista többség megszavazta a parkolóhelyek megszüntetését, amely április 1-jétől életbe lépett volna, később mégis kitolták a határidőt októberre, mondván, a parkolóházat hivatalosan nem nyitották meg, de erős a gyanú, hogy a városiak erőteljes közfelháborodása többet nyomott a latban, mint a fenti hivatalos indoklás.
A kerékbilincs használata szintén nagy zúgolódást váltott ki a lakókból. Még akkor is, ha azt csak a tiltott helyen parkoló autókra rakják, azok közül is csak arra, ahol erre utaló tábla ezt jelzi. Ez viszont elegendő kiskaput engedélyez a szabálytalankodóknak, kivéve, ha teletáblázzák a belvárost. Ezt pedig az autósok nem fogják értékelni, hiszen csak a tábla jelzi, hogy nem lehet megállni, miközben az út, a parkoló ott van, vagyis minden feltétel adott. Németh Zoltán már csak azért is értetlenül áll a kerékbilincs bevezetése előtt, mert nem a város bevételeit növelik az esetleges büntetések, ugyanis a tervek szerint pályázat útján a feladatot külsős cég látja majd el. Márpedig nem kevés pénzről van szó, hiszen egy-egy autótulajdonosnak akár harmincezer forintjába is kerülhet, ha bilincset kap. Ráadásul a rendelet – bár a közgyűlés szocialista többsége elfogadta – korántsem nevezhető tökéletesnek, hisz az elszállításból eredő egyéb károkról nem rendelkezik, például ha egy üzletember emiatt késik el egy fontos tárgyalásról, ami több millió forintos megrendelést hozhatna, és jóvátételért beperli a várost. A helyiek szerint a kerékbilincsre és az elszállításra csak akkor van szükség, ha a tilosban parkoló akadályozza a forgalmat, ám az ilyen autók elszállítására eddig is volt lehetőség; más kérdés, hogy a hatóságok mennyire éltek vele. – Majd lesz ebből káosz ősszel – jósolta Németh Zoltán frakcióvezető borúlátóan.
További tervek is várhatók Győrött. A városiak által kedvelt Ady-városi sportcsarnok, közkedvelt nevén a Grabó-sátor is lebontásra vár. A helyi szocialisták ugyanis pályázatot írtak ki ötletgyűjtési célzattal, és a nyertes díjat beadó, többek által baráti tervezőcégnek nevezett iroda az lett, amelyik két húszemeletes lakótömböt álmodott a sátor helyére. A frakcióvezető által gigantománnak nevezett elképzelésnek semmi realitása nincs, hiszen sem befektető, sem pedig kereslet nem mutatkozik a beruházásra, mivel Győrött jelenleg is rengeteg az eladatlan lakás, amelyek számát tovább növeli a Gyurcsány-kormány által összefércelt Fészekrakó program. Ezt valószínűleg a szocialisták is így gondolják, hiszen Kun András (MSZP) vagyonügyekért és lakásügyekért felelős alpolgármester minapi nyilatkozata szerint a terület kitűnően alkalmas bevásárlóközpontnak, amik – a szocialisták korábbi döntésének köszönhetően – gombamód szaporodnak, és a helyiek szerint már így is túl sok van belőlük.
Eredics Imre (MSZP), a pénzügyekért, a városfejlesztésért és -üzemeltetésért, beruházásokért felelős győri alpolgármester többszöri megkeresésünkre sem kívánt lapunk rendelkezésére állni.

Tévhitek a klímáról: dolgok, amiket sokan rosszul tudnak