Indokolatlan a BA Rt. értékesítése

Hunyor Erna
2005. 04. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mostanság nagy a készülődés Ferihegy környékén. No nem az egyre nagyobb számban megjelenő utasok, s nem is a kiszolgálásra váró gépek növekvő sora kelti ezt az érzést a szemlélőben, nem is a botrányok, amelyektől az elmúlt hetekben hangos volt a média – mondta tegnapi interpellációjában Márton Attila fideszes országgyűlési képviselő. Szavai szerint a még meglévő állami vagyon „nagyvadjai” közül egy igen kapitális példány kerülhet most puskacső elé, eshet a privatizáció áldozatul, ez pedig a Budapest Airport (BA) Rt.
Márton Attila úgy látja, hogy az előző kormány cégátalakításainak köszönhetően a BA Rt. kiemelkedően jó eredményeket ér el, állami cégként is dinamikusan fejlődik, több tíz milliárdos árbevétel mellett hatalmas nyereséget tudhat magáénak. Ám ez az állapot hamarosan megszűnik, hiszen a hibás gazdaságpolitikából adódó költségvetési éhséget azonnali bevételekből kívánja csillapítani a kormány, s ennek eshet áldozatul a BA Rt. is – mondta a képviselő.
Közölte: a cégátalakítás óta a BA Rt. folyamatosan erősödik, 2004-ben árbevétele várhatóan meghaladja a 30 milliárd forintot, eredménye pedig tízmilliárd forint fölött várható. Márton kiemelte: tele van a cég kasszája, magas az eredménye, biztos a fejlődése, stabil a piaca, tehát annak eladása mellett nem szól semmi. A képviselő választ vár arra: miért kell egy dinamikusan növekvő, folyamatosan nagy árbevételt produkáló és eredményesen gazdálkodó állami céget a köztulajdonból elherdálni?
Lapunk információi szerint az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. a BA Rt.-t még idén el akarja adni, amelynek kapcsán mintegy hatvanmilliárd fointos bevétellel számol. Katona Tamás pénzügyi államtitkár válaszában azzal érvelt, hogy a BA Rt.-t nem „kilőni” kell, hanem visszahelyezni abba a természetes életkörnyezetébe, amelyben élete és fejlődése gazdasági vállalkozásként a leginkább biztosítva van, azaz „a piacgazdaság és a magántulajdon közegébe”. Hozzátette: nem fogadjuk el azt a gondolatot, hogy a jó gazdasági teljesítményt mutató társaságokat tartsuk meg állami tulajdonban. „Jó pénzért, minél nagyobb haszonnal kell ezeket értékesíteni” – emelte ki.



Jön a törvénymódosítás. Mint azt lapunk korábban megírta, várhatóan júliusban lép életbe az a törvénymódosítás, amely meghatározza, hogy hazánk egyetlen nemzetközi repülőterének mely részeit lehet eladni. A Ferihegyi légikikötő eladása mégis gőzerővel folyik. A Heti Válasz úgy tudja, hogy a magánosítási folyamat felpörgetése mögött Draskovics Tibor tegnap menesztett pénzügyminiszter állt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.